Ik heb een vraag over het K-jet systeem van de 265 welke ik samen met mijn vader gekocht heb.
het volgende hebben we nu gedaan:
nieuwe opvoerpomp,
nieuwe brandstofpomp.
nieuwe brandstoffilter
nieuwe injectoren 6x
nieuwe injectorrubbers 6x
echter:
koude start goed, motor slaat direct aan.
dan vervolgs als de auto warm begint te worden gaat deze steeds minder goed lopen en slaat uiteindelijk af.
als we de auto met het gaspedaal op toeren houden, dan blijft deze perfect lopen (>1400 rpm) proberen we de gasklep langzaam terug te stellen begint de motor te stotteren en slaat af.
als de motor afslaat komt deze echt heeeel moeilijk op gang, lang starten en open draaien van brandstofslang naar de injector heb je kans, anders gewoon niks meer. laten we de motor afkoelen (volgende dag) dan weer direct zonder twijfel aanslaan.
ik heb gekeken en als de motor warm is dan spuit de startinjector ook nog steeds brandstof in, dus ik vermoed dat de thermotijd schakelaar stuk is (blijft hangen). bij warme motor met een afgekoppelde koudestartinjector zijn echter de symptomen exact hetzelfde.
kan bovenstaande veroorzaakt worden door een slechte brandstofdruk accumulator? (dit lijkt me sterk, want dat zou volgens mij geen gevolgen mogen hebben voor het stationair lopen of maak ik dan een denkfout?
gr wouter
het volgende hebben we nu gedaan:
nieuwe opvoerpomp,
nieuwe brandstofpomp.
nieuwe brandstoffilter
nieuwe injectoren 6x
nieuwe injectorrubbers 6x
echter:
koude start goed, motor slaat direct aan.
dan vervolgs als de auto warm begint te worden gaat deze steeds minder goed lopen en slaat uiteindelijk af.
als we de auto met het gaspedaal op toeren houden, dan blijft deze perfect lopen (>1400 rpm) proberen we de gasklep langzaam terug te stellen begint de motor te stotteren en slaat af.
als de motor afslaat komt deze echt heeeel moeilijk op gang, lang starten en open draaien van brandstofslang naar de injector heb je kans, anders gewoon niks meer. laten we de motor afkoelen (volgende dag) dan weer direct zonder twijfel aanslaan.
ik heb gekeken en als de motor warm is dan spuit de startinjector ook nog steeds brandstof in, dus ik vermoed dat de thermotijd schakelaar stuk is (blijft hangen). bij warme motor met een afgekoppelde koudestartinjector zijn echter de symptomen exact hetzelfde.
kan bovenstaande veroorzaakt worden door een slechte brandstofdruk accumulator? (dit lijkt me sterk, want dat zou volgens mij geen gevolgen mogen hebben voor het stationair lopen of maak ik dan een denkfout?
gr wouter