(18 July 2021, 21:27)Marc1970 schreef: Gelukkig heb je spullen genoeg. Voor die bak te reviseren zou je s op Brickboard en Turbobricks kunnen kijken, daar zijn ze zeldzaam genoeg om er een revisie aan te wagen. Hier koop je gewoon een andere. Hier al wat half werk: https://forums.tbforums.com/showthread.php?t=330123
Ik denk ook wel dat er een Volvo Greenbook van te vinden is, ergens.
Nou een m47 met mechanische telleraandrijving zijn niet heel erg veel verkrijgbaar helaas. vandaar mijn wens om ze te reviseren. Ik kan een bak wel uitelkaar krijgen en in elkaar maar een echte revisie ..... Punt is waar haal je tandwielen etc vandaan.
Graag zou ik een adres hebben waar ik een dergelijk bak heen zou kunnen brengen.
Die greenbooks kan ik niet meer vinden helaas! die org site is er al een tijdje mee opgehouden. Balen!!!
(18 July 2021, 21:41)Naciremus schreef: En m47 reviseren is niet moeilijk omdat dit maar een 2 assige 5bak is. Een m90 is (veel) moeilijk omdat dit een 3 assige bak is. In een m47 is even makkelijk als een m45 niks moeilijks aan vind ik
Heb jij dit wel eens gedaan? zou je dit voor mij willen doen? Of aangeven wat er het meest vervangen zou moeten worden? Ik verwacht eerlijk gezegd dat de lagers versleten zijn en vervangen dienen te worden. Maar heb de bak niet open gehad om pitting op tandwielen te zien. Ik gok dat de tandwielen wel aardig zijn omdat ik vooral geluiden hoor als de bak niet belast wordt. Als de bak wordt belast is hij relatief stil.