6 August 2021, 08:00
(5 August 2021, 19:34)Grey240Polar schreef: "Van alles" is een ruim begrip, kun je daar wat specifieker over zijn? Heb je bijv. je gasklephuis en stationairklep al van de motor af gehaald en gereinigd?Dat af en toe schudden, gebeurt dat ook tijdens het rijden? Nee, alleen als je tijdens het rijden ineens het gaspedaal loslaat en daarna weer intrapt. Het ''schudden '' is maar even. Motor rijdt voorbeeldig en trekt ook bij hogere snelheden goed door.
Voor het overige verwijs ik je naar mijn reeds gegeven antwoorden in je parallele thread. Daar staan ook een paar vragen aan jou in die - indien ze onbeantwoord blijven - mij weinig houvast geven om je verder te kunnen helpen. Dat was ook een reden waarom ik in die thread niet meer gereageerd heb. Anders kan ik niet specifieker zijn dan: het kan "van alles" zijn...
Maakt het verschil of de motor koud of warm is? Bij koude motor misschien iets meer maar niet noemenswaardig
Als je voorzichtig met de koppeling manoeuvreert, dus zonder het gaspedaal aan te raken, slaat de motor dan af of regelt de stationairklep (= IAC van idle air control valve) bij zodat het toerental zo goed mogelijk rond de 750 tpm blijft?Lijkt goed te werken
Als je bij stationair het gaspedaal net een fractie indrukt, wat gebeurt er dan? Dan slaat de motor over tussen de ongeveer 750 en 800 toeren per minuut.
Hoe zien de isolatorneuzen van de bougies eruit? Wit, lichtbruin of zwart? Lichtbruin.
Wat ik tot nu toe gedaan heb is gasklephuis gereinigd, bougies afgesteld, tps vervangen en afgesteld,benzinedrukregelaar vervangen,nieuw luchtfilter, weerstanden uitgelezen bij de Jetronic connector en alles behalve de koelwatertemperatuursensor ( was lastig te meten) en aansluiting 32 ontbrak; deze was ook niet bedraad en de ''koude start klep'' kan ik niet vinden. (Auto start overigens prima).
Wat ik nog niet gedaan heb is de stationairklep gereinigd.
En ik controleer regelmatig op foutmeldingen van het diagnosepunt; tot nu toe geen enkele.
Het is volgens mij echt iets in de omschakeling van de automatische regeling van het stationaire toerental en de pedaalbediening; en dat dan ook nog in een specifiek laag toerentalgebied. Maar waar dat dan aan ligt en hoe te verhelpen?
Dank voor je moeite.