8 November 2021, 17:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2021, 19:27 door Marc1970.)
Dan zit je verdamper aan een vacuumpoort ergens op het spruitstuk? De meeste verdampers hebben voor de regeling van de gasstroom een slangetje om de vermogensvraag vd motor te kunnen volgen. ALs ie er nu al op zit zou je een andere poort kunnen zoeken, er zitten zat aansluitingen en blinde pluggen op het spruitstuk.
Mijn B230F had een vrij simpele LPG installatie met slangetje naar een vacuumgestuurde regelklep in de drooggasslang, slangetje kwam net achter de gasklep weg (zie ik vaag op een oude foto). Kweenie of dat een originele poort was of dat de inbouwer die erin geboord had.
Kleine waarschuwing: die F motoren hebben een hete platinadraad om de inkomende luchtsstroom te meten. Deze mag onder geen beding in contact komen met de LPG stroom. Ten eerste omdat die draad dan instant verbrandt (dure sensor) en twee omdat LPG ook wel s wil ontbranden.
De LPG in mijn 240 had daarvoor een paar automatisch sluitende kleppen (die met de LPG schakelaar mee om gingen).
Zeg maar grote waarschuwing.
Verder had mijn F motor op LPG ook nog een paar rare binnendoor/kortsluit slangen om de stationair regelklep van mengsel te voorzien (anders loopt ie stationair erg arm op LPG).
Simpele oplossing daarvoor is de hele stationair regelklep er uit te halen, af te doppen en het stationair oldskool met de gasklep-stop te regelen (niet met de gaskabel).
Lang verhaal kort, de B200F is niet de meest geschikte motor voor een willekeurige LPG installatie.
Misschien is de draad in de luchtstroomsensor al gebraden (of anderszins niet in orde) de elektronica gaat dan zaken op basis van ruime aannames regelen in een soort noodloop, meest gebaseerd op toerental. Dat levert wel een rijdende auto op maar niet een erg snelle.
Mijn B230F had een vrij simpele LPG installatie met slangetje naar een vacuumgestuurde regelklep in de drooggasslang, slangetje kwam net achter de gasklep weg (zie ik vaag op een oude foto). Kweenie of dat een originele poort was of dat de inbouwer die erin geboord had.
Kleine waarschuwing: die F motoren hebben een hete platinadraad om de inkomende luchtsstroom te meten. Deze mag onder geen beding in contact komen met de LPG stroom. Ten eerste omdat die draad dan instant verbrandt (dure sensor) en twee omdat LPG ook wel s wil ontbranden.
De LPG in mijn 240 had daarvoor een paar automatisch sluitende kleppen (die met de LPG schakelaar mee om gingen).
Zeg maar grote waarschuwing.
Verder had mijn F motor op LPG ook nog een paar rare binnendoor/kortsluit slangen om de stationair regelklep van mengsel te voorzien (anders loopt ie stationair erg arm op LPG).
Simpele oplossing daarvoor is de hele stationair regelklep er uit te halen, af te doppen en het stationair oldskool met de gasklep-stop te regelen (niet met de gaskabel).
Lang verhaal kort, de B200F is niet de meest geschikte motor voor een willekeurige LPG installatie.
Misschien is de draad in de luchtstroomsensor al gebraden (of anderszins niet in orde) de elektronica gaat dan zaken op basis van ruime aannames regelen in een soort noodloop, meest gebaseerd op toerental. Dat levert wel een rijdende auto op maar niet een erg snelle.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969