11 April 2022, 17:56
Nou dat is een mooie illustratie van smurrie aan de peilstok.
Een iets onschuldigere oorzaak van water in de motorolie is alleen maar korte eindjes (minder dan 5-10 km) rijden. Er is altijd een deel van de verbrandingsgassen wat onderin de motor terecht komt. En dat moet er weer uit dampen, via de carterventilatie (is die niet verstopt/los/mist vacuum?)
Over de Woutair motor, de slangen naar de radiateur worden nooit knalhard, dat zou echt slecht zijn. Maar als je de dop iets losdraait van het reservoir, moet er bij een warme motor een goeie PSSST uitkomen.
Een iets onschuldigere oorzaak van water in de motorolie is alleen maar korte eindjes (minder dan 5-10 km) rijden. Er is altijd een deel van de verbrandingsgassen wat onderin de motor terecht komt. En dat moet er weer uit dampen, via de carterventilatie (is die niet verstopt/los/mist vacuum?)
Over de Woutair motor, de slangen naar de radiateur worden nooit knalhard, dat zou echt slecht zijn. Maar als je de dop iets losdraait van het reservoir, moet er bij een warme motor een goeie PSSST uitkomen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969