20 April 2022, 15:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 April 2022, 15:07 door misteryaikz.)
Hallo Volvo liefhebbers
Het is enige tijd geleden dat ik op dit forum was, zo lang dat mijn originele email adres niet meer bestaat.
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al gezocht op dit forum maar ben het niet tegen gekomen.
Mijn volvo 264 is van 6 cilinder PRV naar 4 cilinder B21 omgebouwd, LPG/Benzine. De 6 cilinder liep helaas nog maar op 4,5 cilinders. Ik heb mijn volvo om laten bouwen door Volvo Jos, een liefhebber met heel veel onderdelen.
Er zit nu dus een B21 motor in, maar nog het dashboard van de 264. Hij geeft daardoor te weinig toeren aan, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Wat wel een probleem is: de temperatuur staat helemaal maximaal in het rood, terwijl de motor niet te heet is (gemeten bij Youngtimergarage vught). Youngtimergarage heeft toen een nieuwe thermostaat ingebouwd, maar het resultaat verandert niet.
Mijn vragen:
- werkt de thermostaat bij een V6prv ook anders dan bij een B21 (moet ik dus een andere klok inbouwen)?
- wordt een B21 motor misschien heter dan een V6PRV
- ik lees ook op het forum dat het uitschieten van de temperatuurmeter kan komen door een aarde probleem, heeft iemand hier meer ervaring mee?
Als iemand hier iets over kan zeggen: mijn dank is groot.
Ik zal snel ook wat foto's sturen van mijn zwarte Volvo
groet!
Leonard Hamers
Vught
Het is enige tijd geleden dat ik op dit forum was, zo lang dat mijn originele email adres niet meer bestaat.
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al gezocht op dit forum maar ben het niet tegen gekomen.
Mijn volvo 264 is van 6 cilinder PRV naar 4 cilinder B21 omgebouwd, LPG/Benzine. De 6 cilinder liep helaas nog maar op 4,5 cilinders. Ik heb mijn volvo om laten bouwen door Volvo Jos, een liefhebber met heel veel onderdelen.
Er zit nu dus een B21 motor in, maar nog het dashboard van de 264. Hij geeft daardoor te weinig toeren aan, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Wat wel een probleem is: de temperatuur staat helemaal maximaal in het rood, terwijl de motor niet te heet is (gemeten bij Youngtimergarage vught). Youngtimergarage heeft toen een nieuwe thermostaat ingebouwd, maar het resultaat verandert niet.
Mijn vragen:
- werkt de thermostaat bij een V6prv ook anders dan bij een B21 (moet ik dus een andere klok inbouwen)?
- wordt een B21 motor misschien heter dan een V6PRV
- ik lees ook op het forum dat het uitschieten van de temperatuurmeter kan komen door een aarde probleem, heeft iemand hier meer ervaring mee?
Als iemand hier iets over kan zeggen: mijn dank is groot.
Ik zal snel ook wat foto's sturen van mijn zwarte Volvo
groet!
Leonard Hamers
Vught