(19 June 2022, 19:25)Neut schreef: Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een bericht geplaatst heb, ruim twee jaar geleden om precies te zijn. Mijn laatste bericht was de verkoopadvertentie van mijn Volvo 240. Soms heb ik hier nog wel eens spijt van, maar op dat moment was het de beste keuze (zeg ik maar tegen mezelf).
Na een jaar Mini Clubman (2011) gereden te hebben begon ik het Volvo gevoel toch echt te missen, dus heb ik de Mini weer verkocht en een V70 classic aangeschaft. Wat een heerlijke auto!
Ondanks dat de V70 inmiddels ook alweer 24 jaar oud is, heb ik nu het plan om er nog een echte klassieker bij te kopen. Ik ben aan het kijken naar een rijdende Volvo Amazon, 140 of 240. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2-deurs of een sedan, maar een mooie station is ook zeker een optie.
Ik woon in Amsterdam, dus ik moet ook opzoek naar een klassiekerstalling (tips zijn welkom). Dat is opzich geen probleem, maar het betekent wel dat ik een auto zoek met APK, die geen olie lekt etc. Geen project dus. Mijn budget is 4 a 5.000 euro. Ik besef heel goed dat je daar geen smetteloze klassieker voor koopt! Ik zoek een auto die ik weg kan zetten, die gewoon start als hij een paar maanden stil heeft gestaan, waar ik regelmatig een stuk mee kan rijden en ondertussen langzaam kan (laten) opknappen. Er mag best wat werk aan zitten, als het maar overzichtelijk is (en geen duizenden euro’s kost), dus geen rotte kokerbalken en wielkasten. Het uiteindelijke doel is ook niet concoursstaat, maar wel gewoon betrouwbaar en goed. Dat mag best jaren duren, als hij ondertussen maar gewoon rijdt.
Mijn vraag is, wat zijn de valkuilen waar ik op moet letten? Met name voor de Volvo 140 en de vroege modellen 240. De latere 240 modellen ken ik wel aardig en de Amazons die ik tegenkom binnen m’n budget zijn wel echt projecten.
Verder kom ik veel auto’s tegen op LPG. Lekker goedkoop rijden natuurlijk, maar zitten hier ook nadelen aan? Ik zoek geen auto voor dagelijks gebruik maar om af en toe mee te toeren en om langzaam op te knappen. Ik heb altijd een beetje het idee dat die oude LPG bakken van mensen zijn graag zo min mogelijk geld uitgeven, dus ook aan onderhoud. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik hou ook het ‘te koop’ gedeelte hier in de gaten, maar mocht iemand nog tips hebben voor een goede klassieker dan hoor ik dat uiteraard graag!
Nog iets, ik zag m’n oude 240 laatst hier in Amsterdam rijden, 03NVTF, iemand van hier misschien?
Gr. Rob
Beste Rob,
Ik heb je een PB ( persoonlijk bericht) gestuurd,
mbt een mogelijke kandidaat.
Groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2