11 December 2024, 22:26
Korte samenvatting van wat ik uit je verhaal opmaak:
In het blok wordt de warmte gemaakt. Die wordt door de KVS verdeeld en afgevoerd.
Te weinig vloeistof dan stroomt het niet (goed) meer door.
De kachelradiator zit ook in die flow, en heeft ook doorstroming nodig, uiteraard. Geen flow, geen aanvoer van warmte, blijft koud.
De meter op dashbord heeft een heel ander meetpunt, op het blok. Geen flow, geen afvoer van warmte, dus loopt temp op.
Weer voldoende KVS, dan koelt het blok en wordt vewarming weer warm....
Dus beter het lek opsporen. Controleer behalve de leidingen onder de kap ook de voetnissen voorin, de kachel kan namelijk ook lekken.
En het kan IN de motor zitten dan vind je het lek niet via lekkagesporen, maar zit er mogelijk 'mayo' in je oliesysteem.
In het blok wordt de warmte gemaakt. Die wordt door de KVS verdeeld en afgevoerd.
Te weinig vloeistof dan stroomt het niet (goed) meer door.
De kachelradiator zit ook in die flow, en heeft ook doorstroming nodig, uiteraard. Geen flow, geen aanvoer van warmte, blijft koud.
De meter op dashbord heeft een heel ander meetpunt, op het blok. Geen flow, geen afvoer van warmte, dus loopt temp op.
Weer voldoende KVS, dan koelt het blok en wordt vewarming weer warm....
Dus beter het lek opsporen. Controleer behalve de leidingen onder de kap ook de voetnissen voorin, de kachel kan namelijk ook lekken.
En het kan IN de motor zitten dan vind je het lek niet via lekkagesporen, maar zit er mogelijk 'mayo' in je oliesysteem.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005