4 April 2025, 18:50
(3 April 2025, 12:22)Martinus schreef: De inlaatpakking gaf een tijdje na de aankoop van de auto (een 97-er 945) problemen die omschreven worden. Als hobby sleutelaar vond ik het niet moeilijk om het inlaat spruitstuk los te maken zodat er voldoende ruimte was om de pakking te verwisselen. Zonder koelvloeistof af te tappen. Er zijn moeren best wel moeilijk te bereiken, maar met wat geduld is dit wel gelukt.
Losschroeven is idd niet het probleem (thermostaat zit er ook direct naast maar kan blijven zitten).
Ik moest koelvloeistof aflaten omdat er ook een kanaal door inlaatspruitstuk loopt. Daardoor loopt er bij lossen dus KVS uit eht spruitstuk, richting blok/cylinders. Beter van niet... Was B21a, met carb dus.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005