Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230F probleem met één cylinder
#14
(3 April 2025, 11:04)skidje schreef: Goede pakking set of tenminste die 4 voor de uiltaatzijde, koppakking, Inlaat.
Voor cilinderkop 8 dempertjes onder cups vervangen.
Heb je enig idee wat de dikte is van de stelplaatjes? Ik heb recent de uitlaatkleppen een keer met 0,5mm laten inkorten zodat alles weer rond de 4mm zat. Wat een koppakking van een B21A die het had begeven. Dus samen met vlakken de klepstelen in laten korten.

Rest kan volgens mij allemaal hergebruikt wordt. Mogelijk uit voorzorg paat draadeinden voor uitlaatzijde met die moeren. Die willen nog wel eens goed naar de gallemiezen zijn
Goeie tips! Geen idee wat betreft de dikte van de stelplaatjes...

(3 April 2025, 12:22)Martinus schreef: De inlaatpakking gaf een tijdje na de aankoop van de auto (een 97-er 945) problemen die omschreven worden. Als hobby sleutelaar vond ik het niet moeilijk om het inlaat spruitstuk los te maken zodat er voldoende ruimte was om de pakking te verwisselen. Zonder koelvloeistof af te tappen. Er zijn moeren best wel moeilijk te bereiken, maar met wat geduld is dit wel gelukt.
Was ook een B230F? Zijn die allemaal gelijk wat betreft verloop van de koelvloeistof? In dat geval moet het zonder ook lukken. Maar ik wil natuurlijk geen risico's lopen.

(3 April 2025, 22:56)Rin schreef: Je zegt dat bij cilinder 1 er even water blijft staan .
Dan zou daar geen ontbranding kunnen zijn. Maakt de bougiekabel daar wel contact? Heb je de bougie van die cilinder met kabel aangesloten op de motor gelegd en gekeken of die vonkt?

Zal het vermoedelijk niet zijn, gezien zowel bougiekabel als bougie wisselen van cylinder 1 naar cylinder 2 geen verschil geeft (cylinder 1 - de voorste - blijkt koeler)

(4 April 2025, 18:50)BartJu schreef:
(3 April 2025, 12:22)Martinus schreef: De inlaatpakking gaf een tijdje na de aankoop van de auto (een 97-er 945) problemen die omschreven worden. Als hobby sleutelaar vond ik het niet moeilijk om het inlaat spruitstuk los te maken zodat er voldoende ruimte was om de pakking te verwisselen. Zonder koelvloeistof af te tappen. Er zijn moeren best wel moeilijk te bereiken, maar met wat geduld is dit wel gelukt.

Losschroeven is idd niet het probleem (thermostaat zit er ook direct naast maar kan blijven zitten).
Ik moest koelvloeistof aflaten omdat er ook een kanaal door inlaatspruitstuk loopt. Daardoor loopt er bij lossen dus KVS uit eht spruitstuk, richting blok/cylinders. Beter van niet... Was B21a, met carb dus.

B230F is zoals hierboven gevraagd anders opgebouwd? Hier moet ik natuurlijk eerst zeker van zijn alvorens ik iets ga open vijzen.
Antwoord


Berichten in dit topic
B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 30 March 2025, 19:08
RE: B230F probleem met één cylinder - door Martinus - 30 March 2025, 22:46
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 31 March 2025, 10:02
RE: B230F probleem met één cylinder - door Marc1970 - 31 March 2025, 15:15
RE: B230F probleem met één cylinder - door skidje - 31 March 2025, 16:20
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 2 April 2025, 11:32
RE: B230F probleem met één cylinder - door skidje - 2 April 2025, 12:45
RE: B230F probleem met één cylinder - door BartJu - 2 April 2025, 19:09
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 3 April 2025, 10:56
RE: B230F probleem met één cylinder - door skidje - 3 April 2025, 11:04
RE: B230F probleem met één cylinder - door Martinus - 3 April 2025, 12:22
RE: B230F probleem met één cylinder - door Rin - 3 April 2025, 22:56
RE: B230F probleem met één cylinder - door BartJu - 4 April 2025, 18:50
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 5 April 2025, 15:49
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 5 April 2025, 19:51
RE: B230F probleem met één cylinder - door skidje - 6 April 2025, 08:46
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 6 April 2025, 13:10
RE: B230F probleem met één cylinder - door skidje - 6 April 2025, 13:25
RE: B230F probleem met één cylinder - door stoffel - 6 April 2025, 21:21

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 597 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.295 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 601 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 1.041 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.413 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.541 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.582 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.449 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.670 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.233 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)