11 July 2005, 18:59
De volgende keer zou ik het met een 4WD Campertje (Mitsubishi L200 oid)doen denk ik. Ik heb aardig vastgezeten in de blubber een paar keer en eenmaal heb ik een hele middag moeten wachten voordat iemand me eruit kon trekken (dat was de eerste die langskwam zeg maar). Heb ik nog wel ergens een leuke foto van: volvo tot z'n bodem in blubber. Ik dacht: NIET door die diepe plas/meertje rijden, maar erlangs, maar dat bleek oerstom.
De Volvo was klokgaaf, motor lekte langs nokkenaskeerring (veel rook en schrik bij de passagiers als je gaat tanken en de olie verbrandt op het spruitstuk) en nog wat dingetjes.
Stotterende motor was de eerste 3 maanden een probleem: bleef maar hikken op de meest rare momenten. Overal gezocht, dacht nog aan vacuum ivm de hitte, benz.filter verwisseld, pomp verwisseld etc.etc. Kwam er toen achter dat ie het deed als de tank meer dan halfleeg was! Toen was het probleem snel gevonden: een klein benzinefilter dat in je benz.tank zit aan de benz.tankpomp.
Verder no-problem en bleef ook in de woestijn bij +45 graden prima rijden, soms meer dan 1000km per dag.
De 240 heeft echt een oer-slecht imago daar: chinezen zijn vaak op zoek naar goedkope maar betrouwbare ouwe barrels en rijden dus allemaal in 240's. Die gasten schijnen alleen niet te kunnen rijden en veroorzaken HEEL veel brokken. Dus Volvorijders zijn daar doodrijders....
Wisten jullie dat de 240 in Australie ook geassembleerd werd? Was daar belastingtechnisch heel aantrekkelijk en daarom rijden er behoorlijk wat rond.
De Volvo was klokgaaf, motor lekte langs nokkenaskeerring (veel rook en schrik bij de passagiers als je gaat tanken en de olie verbrandt op het spruitstuk) en nog wat dingetjes.
Stotterende motor was de eerste 3 maanden een probleem: bleef maar hikken op de meest rare momenten. Overal gezocht, dacht nog aan vacuum ivm de hitte, benz.filter verwisseld, pomp verwisseld etc.etc. Kwam er toen achter dat ie het deed als de tank meer dan halfleeg was! Toen was het probleem snel gevonden: een klein benzinefilter dat in je benz.tank zit aan de benz.tankpomp.
Verder no-problem en bleef ook in de woestijn bij +45 graden prima rijden, soms meer dan 1000km per dag.
De 240 heeft echt een oer-slecht imago daar: chinezen zijn vaak op zoek naar goedkope maar betrouwbare ouwe barrels en rijden dus allemaal in 240's. Die gasten schijnen alleen niet te kunnen rijden en veroorzaken HEEL veel brokken. Dus Volvorijders zijn daar doodrijders....
Wisten jullie dat de 240 in Australie ook geassembleerd werd? Was daar belastingtechnisch heel aantrekkelijk en daarom rijden er behoorlijk wat rond.
