Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
distibutieriem
#11
Het gebeurde bij heel veel merken. Het lager van de rol gaat kapot en gaat langzaam maar zeker de riem opvreten. Uiteindelijk wordt het zaakje te zwaar belast en knapt de riem.

Bij modernere auto's zitten er meerder onderdelen op de riem zoals ook de waterpomp. Deze wordt dan ook bij iedere riemwissel vervangen.

Ik hou niet zo van tandriemen... Vervang ze op tijd en wees slim als het gaat om span en geleiderollen. let op dat er geen olielekkages bij de riem zijn. De olie kan de riem doen verharden en dan is deze eerder "op". De riem om die reden dus ook niet smeren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Berichten in dit topic
distibutieriem - door Roelof - 16 July 2006, 12:15
distibutieriem - door PP - 16 July 2006, 12:27
distibutieriem - door eric vermeer - 16 July 2006, 13:44
distibutieriem - door Peter Timmer - 16 July 2006, 18:58
distibutieriem - door LJ - 16 July 2006, 23:14
distibutieriem - door Peter Timmer - 17 July 2006, 10:08
distibutieriem - door Walter S - 17 July 2006, 10:49
distibutieriem - door Peter Timmer - 17 July 2006, 12:31
distibutieriem - door LJ - 17 July 2006, 16:39
distibutieriem - door Walter S - 17 July 2006, 16:55
distibutieriem - door Bozzma - 17 July 2006, 18:49
distibutieriem - door Peter Timmer - 17 July 2006, 21:37
distibutieriem - door LJ - 17 July 2006, 21:48
distibutieriem - door Peter Timmer - 17 July 2006, 21:52
distibutieriem - door PP - 17 July 2006, 22:19
distibutieriem - door Gideon - 17 July 2006, 22:38

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)