17 July 2006, 22:26
Robbert242DL schreef:franky schreef:Het kan idd zijn dat je BDP sensor of de kabel naar de BDP sensor stuk is. Dat had ik ook, bij mij de was de kabel doorgesleten. Pas na lang doorstarten sloeg de motor aan. BDP sensor vervangen en klaar.
Als je olielekkage hebt kan het ook zijn dat de merktekens die op het vliegwiel staan (kleine kuiltjes) helemaal smerig zijn. Dan detecteert de BDP sensor ze niet (goed) en krijg je geen of een slecht getimede vonk. Dan slaat de motor ook moeilijk aan.
Succes.
Kijk hier heb ik iets aan. heb je ook een tip hoe dat ding los kan??
De BDP sensor zit achter op de motor gemonteerd, direct boven het vliegwiel. Hij zit op een steuntje met twee of drie boutjes erin. Je kunt de kabel vanaf de sensor volgen en kijken of deze nog intact is. Zit er een beschadiging op/aan, direct vervangen. Was dit niet het huidige probleem dan in ieder geval ook niet het volgende. Voorkomen is beter dan genezen. Kijk ook even of de sensor goed vastzit op het montagesteuntje. Bij zat hij los en een goed signaal was dus onmogelijk.
t's a real Estate when it's Volvo made!<br />245 GLT 1989<br />471.000 km and counting<br />www.sweden-parts.nl