20 July 2006, 10:24
:lol:
TheSaint77 schreef:Ik zie wat corrosie her en der...op zich geen probleem maar maakt ie nog fatsoenlijk massa die bobine?
Nja ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij maakt de bobine massa via dat apparaatje (zie de posts hier onder) dat achter je linker koplamp zit, en als de motor uit is/op contact staat maakt hij geen massa-verbinding, maar pas als de motor rond-draait doet hij dat.
Maar het zou mss wel helpen om even een "jump-wire" te maken van de - pool van de bobine naar een goede massa-verbinding (-pool van de accu als je auto negatief ge-aard is). En dan even de Voltage meten over de bobine als hij op het contact staat. Doe dit niet te lang (30sec-1min)! De bobine word heet en kan makkelijk doorfikken als je hem zo laat staan. Haal dus het draadje meteen weer weg als je klaar bent.
Voltage moet rond de 9,75 Volt zijn als je bobine een 1,5Ohm versie is, en rond de 12 Volt als je een 3Ohm bobine hebt. Dit kan je ook meten door simpelweg de weerstand over de 2 buitenste polen van de bobine te meten
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.