21 July 2006, 18:17
Mastertje schreef:Leuk dat je hierop komt, ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe bobine, er zit een 1.5Ohm, en ik heb een vrij dure 3.0Ohm gekocht, maar de nieuwe krijgt dus te weinig stroom... er zit ergens een weerstand maar ik heb geen idee waar, want ik heb een paar uur zitten zoeken en doormeten, maar ik kon niks vindne... ik werd er gek van :twisted:
Heb jij misschien enig idee waar de weerstand zich kan bevinden?!
Ik zal zo ff met die +kabel proberen, kan dit geen schade aanrichten? ook niet aan de gas computer? Want die zit er volgens mij ook op!
En een stoomcleaner? Kan je ook gewoon met een hoge drukspuit van de wasserette dit doen? :roll:
ik heb bij mijn 240 geen shunt kunnen ontdekken...
Bij de oudere 240's zat die in de buurt van de ruitenwissermotor en dan wat meer naar de veerpoot toe... d8 ik (ik heb 12 jaar geleden een oude 240 gesloopt, het kan zijn dat ik enige details ben vergeten :-P )
Bobine testen? ik zou alles dat er nu op zit aangesloten afhalen en even separaat met kabeltjes naar de accu doen... en dan gelijk de + pool van de accu er even vanaf, zodat er echt niets mis kan gaan. Misschien gaat het ook met minder loshalen..
een stoomreiniger bij de autowasstraat is zeker zon hogedrukspuit met heet water (140 graden ofzo). Die gaan hard, let op. Toen ik de motor van mijn 940 had schoongespoten met de gewone hogedrukspuit wilde ie niet meer starten. Dat kwam denk ik door de stomme stroomverdeler..
Ik heb het blok eerst even met wat onderdelenreiniger ingesmeerd, daarna ging het er zeer goed vanaf.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni