24 July 2006, 11:25
TheSaint77 schreef:Tango, Tinq enz zijn prima benzines hoor. Niets mis mee hoor. Alleen gewoon puur de benzine. Er is niet veel aan toegevoegd ofwel additieven ontbreken bijna.
Additieven zijn middelen om de benzine te verbeteren en extra eigenschappen mee te geven. Zoals bijvoorbeeld de reinigende werking die men claimt.
Maar jij rijdt toch voornamelijk op LPG dus af en toe wat V-power tanken kost je de kop niet denk ik of wel?
Tango en Tinq zijn de beste
Ze kosten namelijk het minst. Maar inderdaad, als je toch meestal op LPG rijdt, gooi er eens V-power in met een beetje injector-cleaner. Hopelijk maakt het de injector dan mooi schoon en verdampt het minder makkelijk doordat het syntetisch is. En als het toch verdampt zal het wellicht minder gom achterlaten.Als je toch gaat testen: Het brandstofsysteem moet onder druk staan ook al draait de pomp niet. Dit voorkomt het vergommen van de injectoren, brandstof onder druk wil immers niet verdampen. Je kan dit eenvoudig testen door de aanvoerleiding eens los te halen.
Ik zit zelf met hetzelfde probleem. Hoe voorkom ik dat de injectoren kapot gaan ? Ik zit er aan te denken om de brandstof pomp ieder kwartier een puls van een paar seconden te geven zodat de injectoren een scheut koele benzine krijgen. Eventueel zou ik ook de injectoren een puls kunnen geven. Nodig is het niet, maar het bevorderd wel de levensduur van het benzine-systeem (maar... Wie wil er nu nog op benzine rijden ?)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl