2 August 2006, 17:27
Een nieuw lid erbij. Na een 740 estate, 850 rood, 850 wit en een 850 groen T5, heb ik er een 244 bijgekocht. Altijd al DE Volvo gevonden hoewel ik de 850 ook zeer mooi vind. Allebei auto's die zich onderscheiden. Ik heb nu de T5 en de 244 komt pas over 4 weken door vakantie's, kleine restauratie werkzaamheden en lpg inbouw. In principe komt deze erbij. Maar als ie straks net zo lekker rijdt als bij de testrit, gaat de 850 er misschien wel uit, want wat is dat relaxed en comfortabel rijden zeg. Wordt ook helemaal tureluurs van die benzinekosten
hock:
Maar dan moet de 244 wel helemaal pico zijn want ik ben een enorme zeikerd met m'n auto.
Het is een Zweedse 244 GL, B21, 3-bak aut., bj. nov. '80 modeljaar '81, dus nieuwe type koplampen en dashboard. Eerste eigenaar, 210600km gelopen, boekjes en alle jaarlijkse keuringen erbij. Onderaan de deuren en bij het achterscherm wat roestplekjes, bodem, wielkasten kofferruimte ok. De auto wordt vanaf de sierstrip aan de onderzijde geheel overgepoten door het verkopende bedrijf. Boven de sierstrip (dus motorkap, dak, kofferbak) evenals de binnenkant en al het chroomwerk is in nieuwstaat. De motor loopt goed en is droog, bak schakeld boterzacht.
Nou tot ziens en spreeks allemaal! Ik probeer er vast wat fotootjes bij te doen van de huidige staat.
![[Afbeelding: 244forumvoorbt9.jpg]](http://img384.imageshack.us/img384/4357/244forumvoorbt9.jpg)
![[Afbeelding: 244003db0.jpg]](http://img384.imageshack.us/img384/5813/244003db0.jpg)
VOOR DE LIEFHEBBERS NOG WAT EXTRA FOTOOTJES!!!
Nu gewassen, gecleand, gepoetst, kleine plekjes bijgewerkt, getectyleerd, nieuw achterspatbord, en onder de sierlijst geheel gespoten. De lak van de bovenliggende gedeeltes, zoals motorkap, dak, kofferklep en boven de sierlijst waren nog in nieuwstaat, hij blinkt nu echt tegen je in 8)
![[Afbeelding: dsc00520ee2.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/2804/dsc00520ee2.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00527ux0.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/7706/dsc00527ux0.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00510jt8.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/3694/dsc00510jt8.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00534qi5.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/6664/dsc00534qi5.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00536bf5.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/7538/dsc00536bf5.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00539ws8.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/152/dsc00539ws8.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00542re3.th.jpg]](http://img68.imageshack.us/img68/8343/dsc00542re3.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00547sd3.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/5854/dsc00547sd3.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00531jb0.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/9464/dsc00531jb0.th.jpg)
hock: Maar dan moet de 244 wel helemaal pico zijn want ik ben een enorme zeikerd met m'n auto.
Het is een Zweedse 244 GL, B21, 3-bak aut., bj. nov. '80 modeljaar '81, dus nieuwe type koplampen en dashboard. Eerste eigenaar, 210600km gelopen, boekjes en alle jaarlijkse keuringen erbij. Onderaan de deuren en bij het achterscherm wat roestplekjes, bodem, wielkasten kofferruimte ok. De auto wordt vanaf de sierstrip aan de onderzijde geheel overgepoten door het verkopende bedrijf. Boven de sierstrip (dus motorkap, dak, kofferbak) evenals de binnenkant en al het chroomwerk is in nieuwstaat. De motor loopt goed en is droog, bak schakeld boterzacht.
Nou tot ziens en spreeks allemaal! Ik probeer er vast wat fotootjes bij te doen van de huidige staat.
![[Afbeelding: 244forumvoorbt9.jpg]](http://img384.imageshack.us/img384/4357/244forumvoorbt9.jpg)
![[Afbeelding: 244003db0.jpg]](http://img384.imageshack.us/img384/5813/244003db0.jpg)
VOOR DE LIEFHEBBERS NOG WAT EXTRA FOTOOTJES!!!
Nu gewassen, gecleand, gepoetst, kleine plekjes bijgewerkt, getectyleerd, nieuw achterspatbord, en onder de sierlijst geheel gespoten. De lak van de bovenliggende gedeeltes, zoals motorkap, dak, kofferklep en boven de sierlijst waren nog in nieuwstaat, hij blinkt nu echt tegen je in 8)
![[Afbeelding: dsc00520ee2.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/2804/dsc00520ee2.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00527ux0.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/7706/dsc00527ux0.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00510jt8.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/3694/dsc00510jt8.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00534qi5.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/6664/dsc00534qi5.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00536bf5.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/7538/dsc00536bf5.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00539ws8.th.jpg]](http://img101.imageshack.us/img101/152/dsc00539ws8.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00542re3.th.jpg]](http://img68.imageshack.us/img68/8343/dsc00542re3.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00547sd3.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/5854/dsc00547sd3.th.jpg)
![[Afbeelding: dsc00531jb0.th.jpg]](http://img114.imageshack.us/img114/9464/dsc00531jb0.th.jpg)
URL=http://imageshack.us]
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.

