5 August 2006, 13:17
[quote="mfellman"]Ik weet niet of ik naar een typische handelaar zou gaan. Ik zelf ben destijds gewoon naar een particulier gegaan (150 km enkele rit) en heb achterstallig onderhoud ingecalculeerd. Ook met een auto van een handelaar of een auto met boekje ben je op een gegeven moment aan de beurt met uitlaat, banden, remmen en wat zo niet meer.
quote]
Ik zou ook zeker voor een particuliere auto gaan. Het scheelt minimaal 50 procent in de aanschafkosten en als een particulier d.m.v. onderhoudsfacturen aan kan tonen dat de auto regelmatig zijn onderhoud heeft gehad (erg belangrijk) dan is de kans op onaangename verrassingen vrij klein.
Wees niet te bang om af te bieden: er staan vrij veel 240's te koop en ze zijn particulier moeilijk te slijten.
Ik heb bijv. vorig jaar een mooie 240 sedan uit 1991 uiteindelijk met moeite voor 600 euro aan een autobedrijf kunnen slijten (particulier was er nagenoeg geen interesse). De dag erna had het bedrijf de auto reeds op haar website staan voor 2.650 euro
hock:
Prijzen van de Estates zijn hoger maar als je wat geduld betracht kun je een leuke slag slaan.
quote]
Ik zou ook zeker voor een particuliere auto gaan. Het scheelt minimaal 50 procent in de aanschafkosten en als een particulier d.m.v. onderhoudsfacturen aan kan tonen dat de auto regelmatig zijn onderhoud heeft gehad (erg belangrijk) dan is de kans op onaangename verrassingen vrij klein.
Wees niet te bang om af te bieden: er staan vrij veel 240's te koop en ze zijn particulier moeilijk te slijten.
Ik heb bijv. vorig jaar een mooie 240 sedan uit 1991 uiteindelijk met moeite voor 600 euro aan een autobedrijf kunnen slijten (particulier was er nagenoeg geen interesse). De dag erna had het bedrijf de auto reeds op haar website staan voor 2.650 euro
hock: Prijzen van de Estates zijn hoger maar als je wat geduld betracht kun je een leuke slag slaan.

