6 August 2006, 10:38
dit blok heeft toch al electronische ontsteking...
Als je alle computers hebt die bij het blok horen en de kabelboom is het wel te doen. De ontstekingscomputer (EZK unit, zit bij pedalen in een 740), de injectiecomputer (LH 2.4, zit rechts bij A stijl) en de Turbo computer (voor regelen turbodruk en meten uitlaatgastemperatuur, ik weet niet waar die zit).
dan alles inbouwen en de verdeler van een 240 nemen met de verdelerkap van een of andere andere oto.
Maar, megasquirt is ook een (hele) goede optie. Daarover is al veel te vinden (de threads van bozzma). Het inbouwen van megasquirt en edis verschilt niet echt voor een 8V of 16V motor...
Als je alle computers hebt die bij het blok horen en de kabelboom is het wel te doen. De ontstekingscomputer (EZK unit, zit bij pedalen in een 740), de injectiecomputer (LH 2.4, zit rechts bij A stijl) en de Turbo computer (voor regelen turbodruk en meten uitlaatgastemperatuur, ik weet niet waar die zit).
dan alles inbouwen en de verdeler van een 240 nemen met de verdelerkap van een of andere andere oto.
Maar, megasquirt is ook een (hele) goede optie. Daarover is al veel te vinden (de threads van bozzma). Het inbouwen van megasquirt en edis verschilt niet echt voor een 8V of 16V motor...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni