Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740
#28
Mag ik heel eerlijk zijn ?

Ik denk dat je relatief weinig van motoren begrijpt. En in van brandstofinjectie op zich nog minder. Pas op dat je jezelf niet voorbij loopt.

Als je 16 ohm injectoren gebruikt en je gebruikt een ontstekingsmodule van EDIS heb je geen zorgen dat je eventueel je computer zal slopen. Dat is alvast 1. Direct-coildriver is wat lastiger, maar als je op de dwell let en de goede instellingen voor het triggerwheel pakt dan gaat dat ook wel goed.

Bedrading secuur aanleggen, dat behelst 2 zaken: 1 de stekkers netjes en deugdelijk bevestigen, 2 de draden de juiste kant op trekken. Als je zegt dat iedere sensor een massa heeft, dan heb je deels gelijk. Inderdaad, de massa kan voor de meters aangesloten zijn op het blok. Maar, zoals ik al opgemerkt heb: je massa's van je meetcircuit dienen teruggevoerd te worden naar de MS, niet naar de massa van de auto.

Verder zijn er een aantal manieren om, als je eenmaal de motor lopend hebt de boel kapot te maken. Te veel brandstof (carterexplosie, liquid-lock) te weinig brandstof (enorm hoge temperaturen) te vroege ontsteking (pingelen tot de gaten in de zuigers vallen) te late ontsteking (overhitting van uitlaatcircuit).

Ik kan je op dit moment eigenlijk maar 1 enkel advies geven:

Download MegaTune en ga daarmee spelen. Bekijk ieder menu en ga uitzoeken wat ermee bedoeld wordt.

Doe stapje voor stapje. Leer bijvoorbeeld eerst de bedrading snappen met alle sensoren. Ga vervolgens kijken hoe alle stuurapparaten werken.

Wat betreft de injectoren:

Kies je ze te klein, dan blaas je onder vollast je blok op omdat je met te weinig benzine komt te rijden.

Kies je ze te groot, dan zal je motor moeilijk stationair willen lopen.

Wat betreft LPi: Een enkele Vialle injector gaat tot 50pk. 4 injectoren gaan tot 200 pk. Dus als je daarboven wilt komen zul je of LPG in gasvorm moeten gebruiken, of meer dan 4 injectoren moeten gaan plaatsen. LPi en LPG injectie zijn twee dingen: LPi staat voor Liquid Propanegas injection. Ik gebruik VPi ofwel vapourized propanegas injection. Maar ik bedoelde te zeggen: fabrikanten besteden maanden werk aan het mappen van een auto en vervolgens bouwen LPG inbouwers de auto om naar een 1e generatie LPG systeem en dat werkt nog ook. Zo nauw komt het dus ook weer niet. Maar het zit hem een beetje in de eisen die je stelt.

De weerstand van de injectoren meet je inderdaad met een multimeter.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar probeer er achter te komen waarom een brandstofinjector een x hoeveelheid brandstof inspuit. Probeer het systeem te doorgronden voor je gaat proberen. Je hebt als eerste setup zeker niet de makkelijkste motor gekozen en nog wel eentje die bijzonder snel beschadigd als je met een foute instelling gaat rijden.

Ik heb nu helaas wat weinig tijd, maar ik zal proberen snel nog even inhoudelijk op je vragen in te gaan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Berichten in dit topic
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door kaasie - 4 August 2006, 22:25
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door a.huis - 4 August 2006, 22:37
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door kaasie - 4 August 2006, 22:42
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door kaasie - 4 August 2006, 22:49
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door kaasie - 4 August 2006, 22:56
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Bozzma - 5 August 2006, 01:08
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Chiel - 5 August 2006, 14:11
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Jelmar - 5 August 2006, 16:39
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Chiel - 5 August 2006, 18:52
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Bozzma - 6 August 2006, 01:42
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Jw240 - 6 August 2006, 10:27
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Bozzma - 6 August 2006, 14:01
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door 242-turbo - 7 August 2006, 11:09
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Jw240 - 7 August 2006, 11:29
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Bozzma - 7 August 2006, 14:01
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door 242-turbo - 8 August 2006, 00:16
b204GT in 2-serie 161v turbo uit 740 - door Bozzma - 8 August 2006, 15:52

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.214 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 4.014 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.573 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.879 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo op B21A sam244 2 3.614 20 June 2016, 22:01
Laatste bericht: Marc1970
  afslaan stationair Volvo 240 turbo b.b. 12 10.501 25 February 2016, 09:08
Laatste bericht: HansDAF
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 1 2.357 16 October 2015, 14:32
Laatste bericht: KennOne
  Welke diesel/turbo diesel motor te plaatsen in een Amazon kombi ? sigmond 56 46.145 12 October 2014, 15:24
Laatste bericht: Laurens Zondag
  In-tank brandstofpomp Volvo 240 Turbo Estoque 7 7.911 19 June 2014, 11:30
Laatste bericht: Estoque
  brandstofpomp diesel/turbo diesel RutgerK 2 2.780 5 June 2014, 17:29
Laatste bericht: RutgerK

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)