12 August 2006, 20:25
frank schreef:dat is een hoop info bedankt, daar kan ik mee aan de slag
nog een paar vragen:
mag je bij de bougiekabels helemaal geen kleine vonkjes zien?
en stel je het mengsel van het stationaire gedeelte van het lpg systeem af met dat ene schroefje op de verdamper, die als je hem te veel indraaid de motor dreigt af te slaan?
en is het dan ook zo dat bij een rijker mensel minder snel een backfire ontstaat?
bvd
frank
Ik vind dat je geen vonkjes mag zien, ik weet niet hoe andere mensen hier over denken, maar het lijkt mij het meest logisch dat de vonk in de kamer moet plaatsvinden en niet er buiten.
Bij mij stel je inderdaad de hoeveelheid lpg af met een schroef op een slang, en als je deze er te ver in draait komt er te weinig lpg in de motor en slaat hij inderdaad af.
Een rijker mengsel minder snel een backfire... als ik dat logisch beredeneer zou juist bij een arm mengsel minder snel een backfire komen. maar tja je motor mag natuurlijk niet constant te arm draaien.
Maar volgens mij heeft het weinig met het mengsel te maken en meer met de afstelling. Immers slaat de vlam vanuit de kamer door naar het inlaatspruitstuk en daardoor zet de lucht snel uit en vliegt je slang er af, en beschadigd mogelijk je lucht massa meter. Ik zou in ieder geval naar de afstelling (laten) kijken.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.