21 August 2006, 20:05
Okee okee... ik biecht op.... ik heb een nieuwerwetse radio in mijn 240.....
(maar voor de rest is ie min of meer fabrieksstandaard)
Nee effe zonder gekheid. Omdat een 200 zolang is geproduceerd en in bijzonder veel uitvoeringen is geleverd, maakt dit aspect het juist interessant.
Persoonlijke afwijking is om ieder bouwjaar en uitvoering te kunnen spotten.
Dus dan doen 'incorrecte' afbreuk aan mijn genot, so to say.
Accesoires die tijdsgetrouw zijn vind ik prima. Accesoires (tijdgebonden of niet) die echter het 'karakter' van de bewuste uitvoering teniet doen vind ik niks. Een GLE ommeubelen tot een semi GLT? Die lol ontgaat mij.
Eigenlijk is het juist zo dat een oude 240 is oranje, geel, strontbruin (typische kleuren uit die tijd, dus een versterking van de uitvoering/tijdsgeest) juist lollig. Op een late 70-er zouden zelfs achterruit louvres moeten kunnen... op een 242GT bijvoorbeeld...heerlijk fout.
Een goud- of donkergroen metallic 260 is mooi. Een Turbo in die kleur is werkelijk niks. Een knalrode 260 is waanzin, een rode Polar moet kunnen.
Dus een kleur, of type velg is los op zichzelf niet zo interessant. Het totaalplaatje, dáár draait het om.
Witte knippers, hoewel strakker ogend, vind ik ook niet mooi op een 240. Juist wit-oranje (en bij vroegere Saabs oranje-wit) is juist zo typisch Zweeds. (Ja, ik weet 't USA-modellen hebben 't niet - en 'moeten' juist geheel oranje of geheel wit hebben)
(maar voor de rest is ie min of meer fabrieksstandaard)
Nee effe zonder gekheid. Omdat een 200 zolang is geproduceerd en in bijzonder veel uitvoeringen is geleverd, maakt dit aspect het juist interessant.
Persoonlijke afwijking is om ieder bouwjaar en uitvoering te kunnen spotten.
Dus dan doen 'incorrecte' afbreuk aan mijn genot, so to say.
Accesoires die tijdsgetrouw zijn vind ik prima. Accesoires (tijdgebonden of niet) die echter het 'karakter' van de bewuste uitvoering teniet doen vind ik niks. Een GLE ommeubelen tot een semi GLT? Die lol ontgaat mij.
Eigenlijk is het juist zo dat een oude 240 is oranje, geel, strontbruin (typische kleuren uit die tijd, dus een versterking van de uitvoering/tijdsgeest) juist lollig. Op een late 70-er zouden zelfs achterruit louvres moeten kunnen... op een 242GT bijvoorbeeld...heerlijk fout.
Een goud- of donkergroen metallic 260 is mooi. Een Turbo in die kleur is werkelijk niks. Een knalrode 260 is waanzin, een rode Polar moet kunnen.
Dus een kleur, of type velg is los op zichzelf niet zo interessant. Het totaalplaatje, dáár draait het om.
Witte knippers, hoewel strakker ogend, vind ik ook niet mooi op een 240. Juist wit-oranje (en bij vroegere Saabs oranje-wit) is juist zo typisch Zweeds. (Ja, ik weet 't USA-modellen hebben 't niet - en 'moeten' juist geheel oranje of geheel wit hebben)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130

