14 September 2006, 00:39
TheSaint77 schreef:ik vin m mooi! Zeker met die velgjes. Die Sony had ik ook maar ik vond m minder dus ik heb m in mn sunny laten zitten voor de nieuwe eigenaresse. :-)Ach hij goed redelijk te werken
En heeft wellicht ooit meer gekost dan wat ik voor de auto heb betaald 
Ik ben gisteren en vandaag met de remmen in de weer geweest.. Dat was me nogal een avontuur! De remklauw aan de linkerkant zag er dus nogal verrot uit en de cylinders zaten ook vast, dus die zou ik "even" vervangen.
Maandagavond kreeg ik de nieuwe leidingen want die kreeg ik dus niet los, dinsdagochtend aan de slag. 3 keer raden of ik de remleiding van de slang los kreeg! Mooi niet dus. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar uiteindelijk braken ze gewoon allebei af met de schroefdraad nog in de slang. Toen moest ik dus ook nieuwe slangen kopen. De garage in het dorp had ze niet in huis, en het zou ook niet lukken om ze die zelfde dag nog binnen te krijgen. Dus ik naar de stad racen, en 2 nieuwe slangen gekocht. Er was nogal haast bij want de auto stond half buiten en ik kon dus de garage niet afsluiten, ik moest dat ding dus daar vandaan krijgen.
Nou ja, weer in de garage aangekomen weer verder gegaan. Toen bleek dat de slangen aan de andere kant ook loeivast zaten!! ZUCHT dacht ik, ik zat er nog over te denken om de leidingen naar het "verdeelblokje" ook te kopen, maar de verkoper praatte het me uit m'n hoofd. Gelukkig had ik nog wat spul van een andere 245 liggen en tussen die troep vond ik precies de 2 leidingen die ik waarschijnlijk stuk zou trekken.
Die leidingen kreeg ik gelukkig wel van het blokje los. Dus toen ik eenmaal alle vastgeroeste troep weg had gekregen kon ik de boel weer in elkaar gaan zetten. Een ware droom om met nieuwe spullen te werken, na uren bezig geweest te zijn met die troep. Het zooitje zat dus al vrij snel weer in elkaar.
De rechterkant besloot ik niet te verwisselen, die zag er nog redelijk goed uit en ik had het wel gehad eigenlijk.
Nou ja toen dus aan de slag, ontluchtgereedschapje er op gezet, en toen ik bij de eerste klauw voor aankwam... K*T!!!! vergeten de remblokken er in te zetten!! SLIM HOOR!

ZUCHT! Druk er weer af, en proberen de remblokken er in te krijgen. Nu bleek de boel rechtsvoor dus in ene helemaal vast te zitten, geen beweging in te krijgen. Dus die klauw heb ik uiteindelijk ook moeten vervangen! Gelukkig was het daar niet vastgeroest dus ik hoefde geen slangen en leidingen te vervangen

Toen dat eenmaal gedaan was, weer ontluchten. Toen ik bij de 1 na laatste nippel aankwam bleek dat er iets verstopt zat, er kwam namelijk geen vloeistof uit ook al draaide ik de nippel er helemaal uit. Toen had ik het echt helemaal gehad en zette de wielen er weer op en reed naar huis.
Hij remde iig beter dan voorheen maar al te blij was ik toch niet zoals jullie misschien zullen begrijpen
Vandaag vol goede moed weer aan de slag om de verstopping op te lossen. Dat was in een uurtje gedaan, incl opnieuw ontluchten. En nu werken de remmen weer als nieuw!Zo, het duurde al lang om dit allemaal in te tikken, kan je na gaan hoe lang het in het echt duurde

Verder heb ik alle electra naar de achterklep omgetrokken. Nu gaan de kabels niet meer door de scharnieren (waardeloze constructie!) maar door een rubberen slang van het dak naar de achterklep. Of het mooi is weet ik niet, maar het werkt iig en ik hoef niet bang te zijn dat over een half jaar de kabels weer stuk zijn.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

