16 September 2006, 22:33
Ik heb ook druk op mijn koelsysteem. Als ik mijn tankje tot max afvul, raakt al gauw het tankje een stuk leger, ik vul hem al niet meer bij, want het heeft geen zin. Ik laat hem gewoon rond de min hangen.
Opkokers gehad toen ik door duitsland met 160 reed midden in de winter. toen ging ook de temperatuur iets boven normaal stijgen, terwijl deze altijd een stukje onder normaal stond.
Kapotte koelwaterpomp gehad, inmiddels vervangen. Veel water verloren, nooit geen hoge temperatuur gezien. Het was dat ik toevaliig mijn reservoir controleerde en er niks inzat.
Ik heb al een keer op druk getest en bij 0,6 bar gaat de dop van het koelwaterreservoir netjes open, dus dat is goed.
Thermostaat getest is ook goed.
temepratuursensor vervangen is ook goed
Radiateur vervangen want was in slecht staat. (veel lamellen uitgebrokken)
Temepratuurmeting heb ik al die tijd ook niet vertrouwd en heb alles gecontroleerd,(want bij de opkokers is de temperatuur nooit in de buurt van het rood gekomen)
Zelfs de spanningsstabilisator die de meetspanning afgeeft naar de sensor heb ik getest. Die heb ik daarmee ook gesloopt. Nieuwe stabilisator bij scandcar kost 80 euro shitzooi.
Ik rijd hier al 50.000 km mee, maar nu kriijg ik er ook een beetje smeerolie bij in het koelwaterreservoir.
Ik heb inmiddels een donkerbruin vermoeden dat het de koppakking is.
Ik heb net ook de motor gestart met de dop van koelreservoir eraf, maar ik zie geen bellen in het reservoir. Heb hem ook warm laten worden en toen nog steeds geen bellen. Toen draaide ik de dop er op en heb de motor uitgezet en toen weer de dop eraf gedraaid, toen kon ik in de radiator luchtbellen horen ontsnappen.
Als ik optrek denk ik luchtbellen door mijn kachel te horen gaan.
Kan iemand uitsluitsel geven over wat het is?
Of een andere manier om de koppakking te testen?
Opkokers gehad toen ik door duitsland met 160 reed midden in de winter. toen ging ook de temperatuur iets boven normaal stijgen, terwijl deze altijd een stukje onder normaal stond.
Kapotte koelwaterpomp gehad, inmiddels vervangen. Veel water verloren, nooit geen hoge temperatuur gezien. Het was dat ik toevaliig mijn reservoir controleerde en er niks inzat.
Ik heb al een keer op druk getest en bij 0,6 bar gaat de dop van het koelwaterreservoir netjes open, dus dat is goed.
Thermostaat getest is ook goed.
temepratuursensor vervangen is ook goed
Radiateur vervangen want was in slecht staat. (veel lamellen uitgebrokken)
Temepratuurmeting heb ik al die tijd ook niet vertrouwd en heb alles gecontroleerd,(want bij de opkokers is de temperatuur nooit in de buurt van het rood gekomen)
Zelfs de spanningsstabilisator die de meetspanning afgeeft naar de sensor heb ik getest. Die heb ik daarmee ook gesloopt. Nieuwe stabilisator bij scandcar kost 80 euro shitzooi.
Ik rijd hier al 50.000 km mee, maar nu kriijg ik er ook een beetje smeerolie bij in het koelwaterreservoir.
Ik heb inmiddels een donkerbruin vermoeden dat het de koppakking is.
Ik heb net ook de motor gestart met de dop van koelreservoir eraf, maar ik zie geen bellen in het reservoir. Heb hem ook warm laten worden en toen nog steeds geen bellen. Toen draaide ik de dop er op en heb de motor uitgezet en toen weer de dop eraf gedraaid, toen kon ik in de radiator luchtbellen horen ontsnappen.
Als ik optrek denk ik luchtbellen door mijn kachel te horen gaan.
Kan iemand uitsluitsel geven over wat het is?
Of een andere manier om de koppakking te testen?