17 September 2006, 09:51
marcusjan schreef:Opkokers gehad toen ik door duitsland met 160 reedHet is wel logisch dat je bij een warme motor en zware belasting eerder een luchtlek aantreft tussen cilinder en koelwater.
Het klinkt dus alsof de jouwe een beetje kapot is.
Citaat:want bij de opkokers is de temperatuur nooit in de buurt van het rood gekomen)De koeltemp wordt gemeten midden in het blok. Het water hoeft helemaal niet te koken, de cilinderdruk van 10 bar drukt lucht door de koppakking naar je koelsysteem. Ik ben mijn zener-diodes ff kwijt maar de spanningsstabilisator achterop het dashbord is voor 50 cent te repareren....als ik ze weer gevonden heb schrijf ik mijn bevindingen wel op
Zelfs de spanningsstabilisator die de meetspanning afgeeft naar de sensor heb ik getest. Die heb ik daarmee ook gesloopt. Nieuwe stabilisator bij scandcar kost 80 euro shitzooi.

Heb je meer haast vraag dan naar zener diodes om en plaats die tussen de + en - in de stabilisator.
Citaat:Ik heb net ook de motor gestart met de dop van koelreservoir eraf, maar ik zie geen bellen in het reservoir. Heb hem ook warm laten worden en toen nog steeds geen bellen. Toen draaide ik de dop er op en heb de motor uitgezet en toen weer de dop eraf gedraaid, toen kon ik in de radiator luchtbellen horen ontsnappen.Testen met een compressiemeter, hoewel bij jou het probleem zich lijkt voor te doen onder zware belasting met warme motor.
Maar ja, klinkt echt als een koppakking, hopelijk is je kop nog van binnen roestvrij...
Een koppakking vervangen zijn de kosten niet als je het zelf doet. Het is 4 tot 6 uur werk...als je je auto niet afgeragd hebt is je kop vaak ook nog goed...en dus kan je volstaan met de pakking.
Bij revisie: kop vlakken, kleppen, seals wordt het allemaal een stuk duurder...
Elke garage met een redelijke monteur moet het in 4 uur kunnen
[img][/img]