17 September 2006, 13:17
Bedankt voor de vele tips en de andere link. Bij mij staat er inderdaad ook schuim in het tankje.
Ik ga zodadelijk inderdaad ook maar even kijken of er geen water in mijn olie zit.
Is olie in het reservoir ook een duidelijke indicatie van een lekke koppakking, want ik heb geen idee waar de boringen voor de olie zitten????
Ik denk dat ik die kop er maar zo snel mogelijk afhaal dan, voordat ik echt schade rij, en dan bidden dat de kop goed is, want ik rij er elke dag mee en ik kan voorlopig niet zonder die auto. Distibutieriem is ook aan de beurt en de oliekeeringen aan de voorzijde lekken volgens mij ook aardig. Dus dan sla ik die slag maar in 1 keer.
Over dat raggen gesproken. Ik doe niet rustig aan met de motor, hij moet wel werken bij mij. Alleen ik laat hem altijd rustig warm worden en maak nooit teveel toeren. Maar verder ligt het gaspedaal regelmatig tot onderin. Het is ook maar een B19A. met 70 kW.
Waar ik banger voor ben, is dat hij misschien ongemerkt te warm is geworden met die lekke koelwaterpomp.
O ja de auto heeft 6 jaar stilgestaan toen ik hem heb gekocht en sindsdien is het probleem er al denk ik. Dus heb ik dan een grote kans op roest? En hoe erg mag de roest zijn? Is het trouwens erg omdat roest isoleert of omdat roest de constructie verzwakt?
Ik zou graag ook dat verhaal nog willen weten van die zennerdiodes? Want ik heb nog niks gekocht. Ik heb ook al geprutst met elektronische spanninsregelaars, maar die branden er na 2 weken altijd plots uit. waarschijnlijk door de hoge spanningspieken uit de ontsteking. sommige mensen zeggen dat je dan een soort filter er op moet bouwen ofzo, geen idee hoe dat moet.
Alvast heel erg bedankt voor de tips
Ik ga zodadelijk inderdaad ook maar even kijken of er geen water in mijn olie zit.
Is olie in het reservoir ook een duidelijke indicatie van een lekke koppakking, want ik heb geen idee waar de boringen voor de olie zitten????
Ik denk dat ik die kop er maar zo snel mogelijk afhaal dan, voordat ik echt schade rij, en dan bidden dat de kop goed is, want ik rij er elke dag mee en ik kan voorlopig niet zonder die auto. Distibutieriem is ook aan de beurt en de oliekeeringen aan de voorzijde lekken volgens mij ook aardig. Dus dan sla ik die slag maar in 1 keer.
Over dat raggen gesproken. Ik doe niet rustig aan met de motor, hij moet wel werken bij mij. Alleen ik laat hem altijd rustig warm worden en maak nooit teveel toeren. Maar verder ligt het gaspedaal regelmatig tot onderin. Het is ook maar een B19A. met 70 kW.
Waar ik banger voor ben, is dat hij misschien ongemerkt te warm is geworden met die lekke koelwaterpomp.
O ja de auto heeft 6 jaar stilgestaan toen ik hem heb gekocht en sindsdien is het probleem er al denk ik. Dus heb ik dan een grote kans op roest? En hoe erg mag de roest zijn? Is het trouwens erg omdat roest isoleert of omdat roest de constructie verzwakt?
Ik zou graag ook dat verhaal nog willen weten van die zennerdiodes? Want ik heb nog niks gekocht. Ik heb ook al geprutst met elektronische spanninsregelaars, maar die branden er na 2 weken altijd plots uit. waarschijnlijk door de hoge spanningspieken uit de ontsteking. sommige mensen zeggen dat je dan een soort filter er op moet bouwen ofzo, geen idee hoe dat moet.
Alvast heel erg bedankt voor de tips