18 September 2006, 19:28
Heel bedankt Kaasie en iedereen voor de genomen moeite!, het zijn toch vaak de zelfde mensen die steeds moeten reageren, en dat is best wel is lastig voor diegene. Niets ten nadele van iedereen die ook meedenkt!
Echter wel even de volgende opmerking op jouw teksten:
[size=9px]'het drukklepje in de dop kan gaan klemmen maar hij blaast wel af (sist) dus doet het wel'[/size]
-Dat kwan denk ik doordat ik de dop iets losser had staan ben ik bang, ga ik dus controleren met een nieuwe dop.
[size=9px]'de olie komt van cil.wand en word door de opbouwende druk langs de koppakking gedrukt en komt zo in het koelsysteem'[/size]
-ik heb geen olie in het reservoir, ook geen koelvl. in de olie.
[size=9px]zodra je water bij moet vullen in een motor is het foute boel[/size]
-ik heb geen water hoeven bijvullen, stond altijd op 'min', maar voor de zekerheid tot 'max' afgevuld. Na vandaag staat ie op 'medium' omdat het eruit spoot op de snelweg toen ik 130km/uur reed en de dop dus veel te los had staan...
Wat ik zo vervlend vind is dat als ik de kop ga demonteren, kom ik er misschien achter dat dit het niet is :? . De radiateur is volgens mij ook vernieuwd in Zweden. Er zit een stickertje op met 12 maanden garantie en het is niet de originele, maar zo te zien wel een aantal jaren oud. Ik had nog het idee dat deze niet zo heel goed doorstroomde, omdat de onderste slang veel minder heet is dan de bovenste slang, ook als de thermostaat open is, als de motor dus het lange circuit gebruikt (denk ik).
Ook wel belangijk misschien: er zit zeker geen olie in de koelloeistof, maar er kleeft wel wat kauwgomachtig spul rondom aan de binnenkant van het schroefdraad van het expansievat. Wellicht is er ooit wat toegevoegd tegen een lekke radiator ofzo, en is toen uiteindelijk toch de radiator vervangen.
Echter wel even de volgende opmerking op jouw teksten:
[size=9px]'het drukklepje in de dop kan gaan klemmen maar hij blaast wel af (sist) dus doet het wel'[/size]
-Dat kwan denk ik doordat ik de dop iets losser had staan ben ik bang, ga ik dus controleren met een nieuwe dop.
[size=9px]'de olie komt van cil.wand en word door de opbouwende druk langs de koppakking gedrukt en komt zo in het koelsysteem'[/size]
-ik heb geen olie in het reservoir, ook geen koelvl. in de olie.
[size=9px]zodra je water bij moet vullen in een motor is het foute boel[/size]
-ik heb geen water hoeven bijvullen, stond altijd op 'min', maar voor de zekerheid tot 'max' afgevuld. Na vandaag staat ie op 'medium' omdat het eruit spoot op de snelweg toen ik 130km/uur reed en de dop dus veel te los had staan...
Wat ik zo vervlend vind is dat als ik de kop ga demonteren, kom ik er misschien achter dat dit het niet is :? . De radiateur is volgens mij ook vernieuwd in Zweden. Er zit een stickertje op met 12 maanden garantie en het is niet de originele, maar zo te zien wel een aantal jaren oud. Ik had nog het idee dat deze niet zo heel goed doorstroomde, omdat de onderste slang veel minder heet is dan de bovenste slang, ook als de thermostaat open is, als de motor dus het lange circuit gebruikt (denk ik).
Ook wel belangijk misschien: er zit zeker geen olie in de koelloeistof, maar er kleeft wel wat kauwgomachtig spul rondom aan de binnenkant van het schroefdraad van het expansievat. Wellicht is er ooit wat toegevoegd tegen een lekke radiator ofzo, en is toen uiteindelijk toch de radiator vervangen.
URL=http://imageshack.us]
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)