21 September 2006, 23:44
Weer even een kleine update, het project staat niet stil!
Ik ben momenteel bezig om een beetje orde te scheppen onder de motorkap. Alle gekke bedrading en lelijke slangen er uit, en nettere spullen er in. Het begon eigenlijk met een lekkende waterpomp maar liep zoals gewoonlijk weer uit de hand.
Vandaag heb ik iig eindelijk de waterpomp vervangen door een nieuwe. Het was ook de bedoeling om vandaag de nieuwe intercooler pijpen op hun plek te krijgen, alleen mislukte gisteren onze pogingen om ze te buigen. We gaan binnenkort weer een poging wagen en ze deze keer met zand te vullen, en de "lange kant" van de bocht flink warm te houden tijdens het verbuigen.
Maargoed aan de inlaat kant ging het precies met een recht stuk, dus die kant heb ik vandaag even gemonteerd, zie foto
Voor:
![[Afbeelding: p8230020.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/unsorted/p8230020.jpg)
Na.. Alleen nog niet klaar dus, en sorry voor de slechte kwaliteit maar ik had alleen m'n mobiel bij me.
![[Afbeelding: att00121.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20060921/att00121.jpg)
Verder heb ik er ook een extra motor bij gekocht, die komt hopelijk volgende week ergens aan en gaat er hopelijk van de winter na een restauratie in. En een 530 cylinkerkop, een VX3- en een K nokkenas (weet nog niet welke daarvan ik ga gebruiken), een turbo van een 940 en eentje van een 740, een "gevonkt" (??) k-jet system wat genoeg zou moeten zijn voor minstens 300 PK, en 940 inlaat en uitlaat spruitstukken.
Als ik nu nog een wat betere pomp koop dan zou de begrenzing als het goed is in de turbo moeten zitten, er van uit gaande dat het blok en de inhoud in goede staat is.
Ik ben momenteel bezig om een beetje orde te scheppen onder de motorkap. Alle gekke bedrading en lelijke slangen er uit, en nettere spullen er in. Het begon eigenlijk met een lekkende waterpomp maar liep zoals gewoonlijk weer uit de hand.
Vandaag heb ik iig eindelijk de waterpomp vervangen door een nieuwe. Het was ook de bedoeling om vandaag de nieuwe intercooler pijpen op hun plek te krijgen, alleen mislukte gisteren onze pogingen om ze te buigen. We gaan binnenkort weer een poging wagen en ze deze keer met zand te vullen, en de "lange kant" van de bocht flink warm te houden tijdens het verbuigen.
Maargoed aan de inlaat kant ging het precies met een recht stuk, dus die kant heb ik vandaag even gemonteerd, zie foto

Voor:
![[Afbeelding: p8230020.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/unsorted/p8230020.jpg)
Na.. Alleen nog niet klaar dus, en sorry voor de slechte kwaliteit maar ik had alleen m'n mobiel bij me.
![[Afbeelding: att00121.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20060921/att00121.jpg)
Verder heb ik er ook een extra motor bij gekocht, die komt hopelijk volgende week ergens aan en gaat er hopelijk van de winter na een restauratie in. En een 530 cylinkerkop, een VX3- en een K nokkenas (weet nog niet welke daarvan ik ga gebruiken), een turbo van een 940 en eentje van een 740, een "gevonkt" (??) k-jet system wat genoeg zou moeten zijn voor minstens 300 PK, en 940 inlaat en uitlaat spruitstukken.
Als ik nu nog een wat betere pomp koop dan zou de begrenzing als het goed is in de turbo moeten zitten, er van uit gaande dat het blok en de inhoud in goede staat is.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

