25 September 2006, 18:43
Een knal in de uitlaat geeft eigenlijk al aan dat het probleem in de ontsteking zit. Als deze wegvalt en er komt wel brandstof de cilinders in, gaat deze er onverbrand weer uit. Als er dan een ontsteking komt, zal het aanwezige mengsel in de uitlaat ook (explosief) verbranden.
Ik denk dat de oplossing van je probleem dus in de richting van je ontsteking gezocht moet worden. Dat verklaart ook meteen waarom de storing zowel op gas als op benzine is. Ik denk dat het idee van Bozzma met die (tijdelijke) lampjes nog niet zo gek is. Dan kun je zien wat er uitvalt en daarna gericht gaan zoeken.
Als je het zelf niet ziet zitten om die lampjes te bouwen, ben ik ook wel bereid om daar een zaterdagje aan te spenderen.
Het zou toch jammer zijn als je op deze manier afscheid moet nemen van je GLT
Ik denk dat de oplossing van je probleem dus in de richting van je ontsteking gezocht moet worden. Dat verklaart ook meteen waarom de storing zowel op gas als op benzine is. Ik denk dat het idee van Bozzma met die (tijdelijke) lampjes nog niet zo gek is. Dan kun je zien wat er uitvalt en daarna gericht gaan zoeken.
Als je het zelf niet ziet zitten om die lampjes te bouwen, ben ik ook wel bereid om daar een zaterdagje aan te spenderen.
Het zou toch jammer zijn als je op deze manier afscheid moet nemen van je GLT
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986