16 October 2006, 23:23
Ticcie schreef:leuk zo'n wolf in schaapskleren! Beter dan zo'n enorm bespoilerd beest. Je zou een 240 turbo kunnen overwegen als je door wilt gaan met tunen![]()
300pk op de voorwielen, is dat nog een beetje op de weg te houden?
Bedankt,
Zojuist even geprobeerd een antwoord op je vraag te krijgen. Klein wedstrijdje met een T5 gedaan en idd, vanaf de 3e versnelling zwabbert ie wel hoor. Geen wielspin, dat niet, de banden plakken prima en de konis helpen ook, maar ik heb best een brede weg nodig om zo hard op te kunnen trekken.
Eigenlijk is dit wel een teken. NOG meer PK's op de voorwielen zal lastig zijn, vandaar ook mijn plan over te stappen op een achterwielaandrijver.
De versnellingsbak (M56) daarvan is bekend dat ie de 400PK gemakkelijk aankan, meerdere Zweden martelen 'm met 420PK 500NM. Alleen de koppeling gaat eraan boven de 350PK.
De drijfstangen zijn het andere zwakke punt, zoals te zien is:
![[Afbeelding: bendrodrc6.jpg]](http://img273.imageshack.us/img273/2359/bendrodrc6.jpg)
De rest houdt het goed vol. Behalve volgens mij nu een homokineet. Maar ja, die zitten er ook al 220.000KM op.
Het blok al helemaal, volgens de garage die 'm open had gesloopt om de nieuwe drijfstangen te monteren was het blok als nieuw. Zeer indrukwekkende auto's, die Volvo's!
Tsja, een ECHTE 240 turbo tunen,.. om de een of andere reden vind ik dat een beetje zonde. Raar maar waar. Een wat oudere, minder mooie voorzien van een getunede B230FT/FK of een B204GT overweeg ik wel.
Janis