9 November 2006, 10:14
Hij was nieuw toen ik m kreeg. Alleen de accu ging na een paar weken kapot. Verder heb ik geen storingen kunnen ontdekken. Zelfs geen olieverbruik (45.000km inmiddels). En als iemand het over 1 op 16 heeft dan is er echt iets mis. De mijne kan makkelijk 1 op 21 halen, maar ik rij meestal 1op 18,5 - 1 op 19 met mn zware rechtervoet.
En met alle merken kun je pech hebben. Maandagochtenmodellen worden zelfs bij Volvo gemaakt hebben we al eens eerder gemerkt.
Mijn pa kocht een 740GL automaat nieuw in 86 (PJ-65-FY). Motor maakte binnen enkele duizende km's een vreemde tik. Na verwoedde pogingen bij 70.000km een nieuwe motor erin (garantie). Automaat stootte vanaf nieuw soms heel hard de volgende versnelling in. Nieuwe automaat erin. Auto heeft meerdere aanrijdeingen (anderen reden er blijkbaar graag tegenaan) overleefd. Na 4 jaar is de wagen spontaan afgebrand. Mn pa was blij dat ie weg was kan ik je vertellen. Dan heb je ook in een Volvo geen zin meer. Maar...hij kocht gewoon weer een 740 GLE :-) En die rijdt volgens de RDW nog steeds! (RK-42-VD)
En met alle merken kun je pech hebben. Maandagochtenmodellen worden zelfs bij Volvo gemaakt hebben we al eens eerder gemerkt.
Mijn pa kocht een 740GL automaat nieuw in 86 (PJ-65-FY). Motor maakte binnen enkele duizende km's een vreemde tik. Na verwoedde pogingen bij 70.000km een nieuwe motor erin (garantie). Automaat stootte vanaf nieuw soms heel hard de volgende versnelling in. Nieuwe automaat erin. Auto heeft meerdere aanrijdeingen (anderen reden er blijkbaar graag tegenaan) overleefd. Na 4 jaar is de wagen spontaan afgebrand. Mn pa was blij dat ie weg was kan ik je vertellen. Dan heb je ook in een Volvo geen zin meer. Maar...hij kocht gewoon weer een 740 GLE :-) En die rijdt volgens de RDW nog steeds! (RK-42-VD)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

