14 November 2006, 11:21
Prachtig project! ik ben echt blij dat meer mensen de tuning spirit te pakken hebben. Ik kan niet wachten om zelf te beginnen!
lol, drijfstangen zijn altijd gesmeed bij volvo (iig vanaf 1980)
Drijfstangen zou ik niet verder dan 400 Pk gebruiken. Op turbobricks kost een stetje dat goed is voor 1000pk en 1000Nm een paar 100$....
Zuigers van de B204 zijn idd zeer sterk. cylinderwanden ook. perfect blok om te tunen!
Zoek maar penta nokkenassen, die zijn een stuk feller geloof ik.
Ik zou de balansassen uitschakelen, kosten alleen maar vermogen.
Als het over 16V gaat zal Kaasie nog wel wat te vertellen weten
M a r c schreef:Jelmar schreef:Welkom hier! top projectje als je het mij vraagt!
toevallig nog interesse in *nieuwe* -gesmede- wiseco zuigers? kan misschien wel een hele mooie deal maken.
Daarom heb ik nu net een B204GT gekozen; die heeft áf-fabriek al gesmede zuigers en drijfstangen :lol:
lol, drijfstangen zijn altijd gesmeed bij volvo (iig vanaf 1980)
Drijfstangen zou ik niet verder dan 400 Pk gebruiken. Op turbobricks kost een stetje dat goed is voor 1000pk en 1000Nm een paar 100$....
Zuigers van de B204 zijn idd zeer sterk. cylinderwanden ook. perfect blok om te tunen!
Zoek maar penta nokkenassen, die zijn een stuk feller geloof ik.
Ik zou de balansassen uitschakelen, kosten alleen maar vermogen.
Als het over 16V gaat zal Kaasie nog wel wat te vertellen weten
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

