14 November 2006, 20:54
Dat die drijfstangen & zuigers zoveel konden hebben wist ik niet. maargoed weer wat geleerd.
Toch wel apart om te zien dat gesmede zuigers van volvo (ik geloof dat die bij mahle vandaan komen ?) tot ca. 450 pk gaan en bv. wiseco tot 700 pk.
Wat is het verschil hier tussen ? (sorry ben geen metaalman/ werktuigbouwer maar een elektricien, dus eigenschappen van verschillende metalen zeggen me niet zoveel :oops: )
en bij drijfstangen is niet het vermogen wat ze sloopt maar als ik het goed heb is het het koppel wat veroorzaakt dat de drijfstangen buigen..
en die link/ persoon waar je drijfstangen kan kopen voor een volvo redblock, die tot 1000pk/1000nm voor paar 100$ zou ik graag willen weten !!
@ M a r c ; wat voor een spruitstuk voor die 240 precies ? een zogenaamd ram-horn uitlaatspruitstuk toevallig ?
(uitlaatspruitstuk, met 4 buizen op gelijke lengte)
Toch wel apart om te zien dat gesmede zuigers van volvo (ik geloof dat die bij mahle vandaan komen ?) tot ca. 450 pk gaan en bv. wiseco tot 700 pk.
Wat is het verschil hier tussen ? (sorry ben geen metaalman/ werktuigbouwer maar een elektricien, dus eigenschappen van verschillende metalen zeggen me niet zoveel :oops: )
en bij drijfstangen is niet het vermogen wat ze sloopt maar als ik het goed heb is het het koppel wat veroorzaakt dat de drijfstangen buigen..
en die link/ persoon waar je drijfstangen kan kopen voor een volvo redblock, die tot 1000pk/1000nm voor paar 100$ zou ik graag willen weten !!
@ M a r c ; wat voor een spruitstuk voor die 240 precies ? een zogenaamd ram-horn uitlaatspruitstuk toevallig ?
(uitlaatspruitstuk, met 4 buizen op gelijke lengte)
