15 November 2006, 12:02
hoe zijn ze dan gemaakt bij andere volvo motoren? ik heb altijd begrepen dat ze gesmeed zijn, geen verschil te zien tussen de drijfstangen behalve dan de afmetingen.
iig, prachtig project, het mooiste volvo redblock, en dan in een 240 8)
Trouwens, de krukas van de B204XT is ook gesmeed
@jelmar, klopt!
Vermogen zegt idd lang niet alles. Een turbo motor heeft vaak een groter oppervlak onder de vermogens of koppelgrafiek dan een niet-turbo motor. Als ze beide even veel vermogen hebben is de motor met het grotere oppervlak onder de grafiek prettiger te rijden (koppel) en sneller. (bij hetzelfde toerenbereik)
iig, prachtig project, het mooiste volvo redblock, en dan in een 240 8)
Trouwens, de krukas van de B204XT is ook gesmeed
@jelmar, klopt!
Vermogen zegt idd lang niet alles. Een turbo motor heeft vaak een groter oppervlak onder de vermogens of koppelgrafiek dan een niet-turbo motor. Als ze beide even veel vermogen hebben is de motor met het grotere oppervlak onder de grafiek prettiger te rijden (koppel) en sneller. (bij hetzelfde toerenbereik)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

