17 November 2006, 13:15
Hoi!
Ik heb vroeger zelf wel vaker een nieuwe ruit geplaatst in een 140, en het is goed te doen, mits je de goede kleefrand gebruikt.
Ik weet niet of die nog zomaar te krijgen is maar ik neem aan van wel, zelfs in deze kit-tijd!
Mij beviel de kleefstrook met de verwarmingsdraad erin het beste. Dat is een soort rubberstrook met een draad erin die warm wordt en dan gaat kleven op het moment dat je hem aansluit op een accu. Niet te lang, want dan loopt de boel ertussenuit. Eerst de plakstrook op de (goed schoongemaakte) sponning, dan de ruit plaatsen, die ligt dus op de sponning, met de rubber blokjes eronder. Die blokjes zijn hÃÂÃÂl belangrijk, want daar rust de ruit op. (Anders zakt hij door de zwaartekracht naar beneden en dan krijg je dus die lekkage bovenaan!) Bij Carglass en consorten kennen ze het systeem met blokjes vast niet in elke vestiging!
Ik heb vroeger zelf wel vaker een nieuwe ruit geplaatst in een 140, en het is goed te doen, mits je de goede kleefrand gebruikt.
Ik weet niet of die nog zomaar te krijgen is maar ik neem aan van wel, zelfs in deze kit-tijd!
Mij beviel de kleefstrook met de verwarmingsdraad erin het beste. Dat is een soort rubberstrook met een draad erin die warm wordt en dan gaat kleven op het moment dat je hem aansluit op een accu. Niet te lang, want dan loopt de boel ertussenuit. Eerst de plakstrook op de (goed schoongemaakte) sponning, dan de ruit plaatsen, die ligt dus op de sponning, met de rubber blokjes eronder. Die blokjes zijn hÃÂÃÂl belangrijk, want daar rust de ruit op. (Anders zakt hij door de zwaartekracht naar beneden en dan krijg je dus die lekkage bovenaan!) Bij Carglass en consorten kennen ze het systeem met blokjes vast niet in elke vestiging!
Amazon Combi 1967---144deLuxe 1972---2x 780 Bertone V6 1986---240DL 1988---940 estate Sports Edition 1997---XC60 D4 AWD 2015
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/