18 November 2006, 21:06
240estate schreef:Die van mij is 7 jan. weer aan de beurt voor de jaarlijkse second opinion.
Zit bij de verkoopprijs in. (evenals goede stoelen overigens)
Misschien is het wel beter om juist alle tekortkomingen in een advertentie te zetten. Wel zo goed om tegenvallers te voorkomen van potentiële kijkers.
Dit lijkt cynisch nu ik dit zo opschrijf maar zo is het niet bedoeld.
Toch denk ik dat het kopers wel afschrikt, hoewel het niet zo veel voorstelt.
Ik heb ook al vele "prachtige" auto's bekeken die er bij een bezichtiging niet uitzagen. Op deze manier kan iedereen dat natuurlijk voorkomen.
Helemaal mee eens. Toen ik mijn vorige auto verkocht, heb ik ook een hele volledige lijst aan beschadigingen en dergelijke meer opgenomen in mijn advertenties. En dat waren er best wel een paar gezien de vorige eigenaar er een aanrijding mee had gehad, en toen ik hem had zelf aangereden ben geweest en een vandaal op bezoek heb gehad. Ik heb gewoon alles vermeld wat ik wist en een hele zooi aan foto's er bij gevoegd om een zo objectieve en eerlijk mogelijke advertentie samen te stellen. Het zal zeker enkele verkopers afschrikken, maar het voorkomt ook dat er een hele hoop teleurgesteld weer naar huis gaan. Zonde van hun ÃÂn jouw tijd! Ondanks de waslijst aan opmerkingen heb ik tot mijn eigen verbazing toch veel geïnteresseerde kopers gehad, terwijl mijn prijs echt niet mals was. De eerste koper die daadwerkelijk kwam kijken heeft 'm letterlijk meteen meegenomen. Er is altijd wel iÃÂmand geïnteresseerd, al was het maar om 'm te verschepen naar Kenia :lol:
Ik zal zelf ook veel sneller op een dergelijke advertentie reageren. Eerlijk opgebiechte mankementen geven al een eerlijke en serieuze indruk van de verkoper. Ads waarin dat niet 't geval was bleken in de praktijk alles inderdaad veel mooier te hebben voorgesteld. Jammer en vooral irritant.