28 November 2006, 22:35
Hoi Erik,
Even uit mijn hoofd, volgens mij heb je op dit forum al eens de tip gehad om de carterventilatie via een pot te laten lopen.(van Bozzma ? )
Omdat ik er verder niets meer over las dacht ik dat het opgelost was met die oliebende...
Ik kan je vertellen dat ik zelf ook al 2 jaar rond toer met een pot naast de motor om de oliewaas op te vangen die de slang van de carterventilatie anders in je inlaatspruitstuk "hoest".
Sindsdien is het blok gevrijwaard van olielekkage terwijl het er voorheen zeer zorgelijk uitzag en vooral vies.
Lees deze berichten nog even terug want de waarschuwing over op hol slaande diesels is zeker niet uit de lucht gegrepen!!!!!!
Ik heb zelf eens de motor op hol gehad van een flinke dot WD40, je weet niet wat je hoort , een turbine van een vliegtuig is er niets bij.
Ik denk dat het in jouw geval zeker bij de klepdekselpakking of genoemde tip kan blijven.
succes, Jan
Even uit mijn hoofd, volgens mij heb je op dit forum al eens de tip gehad om de carterventilatie via een pot te laten lopen.(van Bozzma ? )
Omdat ik er verder niets meer over las dacht ik dat het opgelost was met die oliebende...
Ik kan je vertellen dat ik zelf ook al 2 jaar rond toer met een pot naast de motor om de oliewaas op te vangen die de slang van de carterventilatie anders in je inlaatspruitstuk "hoest".
Sindsdien is het blok gevrijwaard van olielekkage terwijl het er voorheen zeer zorgelijk uitzag en vooral vies.
Lees deze berichten nog even terug want de waarschuwing over op hol slaande diesels is zeker niet uit de lucht gegrepen!!!!!!
Ik heb zelf eens de motor op hol gehad van een flinke dot WD40, je weet niet wat je hoort , een turbine van een vliegtuig is er niets bij.
Ik denk dat het in jouw geval zeker bij de klepdekselpakking of genoemde tip kan blijven.
succes, Jan

