30 November 2006, 10:07
Zo, maar weer even een update!
De gaskabel is ondertussen aangekomen en gemonteerd. En hij paste zowaar ook nog perfekt. Een beetje vreemd gedoe was het wel, die eerste kabel die ik kocht was erg goedkoop (8 euro, nieuw in de winkel dus). Deze zag er precies het zelfde uit maar was 5 cm langer en toen kostte hij in ene 35 euro :? Wat op zich dan weer wel een vrij normale prijs is.
Ik snap alleen niet hoe die eerste kabel nou zo veel goedkoper kon zijn. Het goede nieuws is dat hij wel op mijn nieuwe inlaatspruitstuk past dus ik heb hem iig niet voor niks gekocht!
Maargoed, toen de kabel vorige week maandag eenmaal aankwam keek ik even snel naar de weersverwachtingen, en ja hoor ze verwachtten de hele week temperaturen boven 0 en vooral veel regen! En warmte + veel sneeuw = gigantische bergen prut op de weg, niet fijn om daar in te rijden dus. Het was op dat moment nog net onder nul, dus we besloten om zsm de auto naar de lasser te krijgen. Dat was nogal een avontuur!
Om te beginnen heb ik een vrij krappe bocht en een steile helling om uit de garage te komen. Ik had winterbanden onder de turbo gezet, maar die hielpen vrij weinig. We kregen om te beginnen de auto dus niet eens de garage uit.
Maar na een half uur duwen en trekken hadden we hem er eindelijk uit.
Toen kon de grote reis beginnen (maar liefst 15 km
). Ik had maar 1 werkend achterlicht, 1 knipperlicht, geen gordels, een aan/uit koppeling, oude winterbanden, geen bumpers, geen schuifdak. Het voelde allemaal *ERG* veilig en verantwoord aan :roll: Maar we waren met 3 auto's, ik reed in het midden en we deden het erg rustig aan vw bovengenoemde redenen.
De reis was evengoed al eng genoeg.. Als ik ook maar een klein beetje te veel op het gaspedaal leunde begonnen de achterwielen te slippen. Ik heb de hele rit niet boven de 2000 toeren gelegen, ik wilde geen risico lopen dat de turbo zou gaan laden.
Maar we zijn uiteindelijk veilig aangekomen!
M'n vriend is ondertussen begonnen met lassen. Er zijn foto's maar die komen later, ik heb mijn toestel bij hem achtergelaten.
Verder ben ik ook gaan informeren naar prijzen voor het lakken. Dat was ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was vorige week bij een paar bedrijven langs en die hadden absoluut geen zin in zo'n projectje. Ze verdienen blijkbaar geld zat met het spuiten van losse deuren enzo, en dat is een stuk sneller verdient voor ze. Uiteindelijk was er bij een bedrijf een gast die het wel in zijn vrije tijd wilde doen, maar dan zou het zo'n 2500 euro kosten, en dat was dan alleen voor de buitenkant. Niet onder de motorkap, binnenkant van de deuren, en ook niet in de kofferbak dus.
Dat was toch wel een beetje te veel van het goede vond ik, dus ik zocht verder. Nu heb ik iemand gevonden die het voor ongeveer 1100 euro wil doen, dat geld dan voor het zelfde. Maar deze gast is een vriend van een vriend dus daar valt vast wat mee te regelen. Bijvoorbeeld als ik de deuren en motorkap enzo loshaal dan wil hij die vast ook wel van binnen spuiten.
Maar zover is het voorlopig nog niet, eerst moet dat ding gelast worden
De gaskabel is ondertussen aangekomen en gemonteerd. En hij paste zowaar ook nog perfekt. Een beetje vreemd gedoe was het wel, die eerste kabel die ik kocht was erg goedkoop (8 euro, nieuw in de winkel dus). Deze zag er precies het zelfde uit maar was 5 cm langer en toen kostte hij in ene 35 euro :? Wat op zich dan weer wel een vrij normale prijs is.
Ik snap alleen niet hoe die eerste kabel nou zo veel goedkoper kon zijn. Het goede nieuws is dat hij wel op mijn nieuwe inlaatspruitstuk past dus ik heb hem iig niet voor niks gekocht!
Maargoed, toen de kabel vorige week maandag eenmaal aankwam keek ik even snel naar de weersverwachtingen, en ja hoor ze verwachtten de hele week temperaturen boven 0 en vooral veel regen! En warmte + veel sneeuw = gigantische bergen prut op de weg, niet fijn om daar in te rijden dus. Het was op dat moment nog net onder nul, dus we besloten om zsm de auto naar de lasser te krijgen. Dat was nogal een avontuur!
Om te beginnen heb ik een vrij krappe bocht en een steile helling om uit de garage te komen. Ik had winterbanden onder de turbo gezet, maar die hielpen vrij weinig. We kregen om te beginnen de auto dus niet eens de garage uit.
Maar na een half uur duwen en trekken hadden we hem er eindelijk uit.
Toen kon de grote reis beginnen (maar liefst 15 km
). Ik had maar 1 werkend achterlicht, 1 knipperlicht, geen gordels, een aan/uit koppeling, oude winterbanden, geen bumpers, geen schuifdak. Het voelde allemaal *ERG* veilig en verantwoord aan :roll: Maar we waren met 3 auto's, ik reed in het midden en we deden het erg rustig aan vw bovengenoemde redenen.De reis was evengoed al eng genoeg.. Als ik ook maar een klein beetje te veel op het gaspedaal leunde begonnen de achterwielen te slippen. Ik heb de hele rit niet boven de 2000 toeren gelegen, ik wilde geen risico lopen dat de turbo zou gaan laden.
Maar we zijn uiteindelijk veilig aangekomen!
M'n vriend is ondertussen begonnen met lassen. Er zijn foto's maar die komen later, ik heb mijn toestel bij hem achtergelaten.
Verder ben ik ook gaan informeren naar prijzen voor het lakken. Dat was ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was vorige week bij een paar bedrijven langs en die hadden absoluut geen zin in zo'n projectje. Ze verdienen blijkbaar geld zat met het spuiten van losse deuren enzo, en dat is een stuk sneller verdient voor ze. Uiteindelijk was er bij een bedrijf een gast die het wel in zijn vrije tijd wilde doen, maar dan zou het zo'n 2500 euro kosten, en dat was dan alleen voor de buitenkant. Niet onder de motorkap, binnenkant van de deuren, en ook niet in de kofferbak dus.
Dat was toch wel een beetje te veel van het goede vond ik, dus ik zocht verder. Nu heb ik iemand gevonden die het voor ongeveer 1100 euro wil doen, dat geld dan voor het zelfde. Maar deze gast is een vriend van een vriend dus daar valt vast wat mee te regelen. Bijvoorbeeld als ik de deuren en motorkap enzo loshaal dan wil hij die vast ook wel van binnen spuiten.
Maar zover is het voorlopig nog niet, eerst moet dat ding gelast worden
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

