9 September 2005, 12:38
Thuur, welkom hier. Ik heb toevallig naar deze wagen zitten kijken op internet, van de week. Maar ik heb al een 245 Turbo uit, jawel, ook 1984!
Maastricht ken ik aardig goed. Ik heb vroeger als taxi chauffeur tussen het vliegveld en Maastricht gereden toen ik nog 'toes' woonde in Spaubeek en later Puth.
Kijk goed hier rond. Gebruik de zoekfunctie want er is al heel wat geschreven rond dit model volvo op het forum. Ik zelf ben nog bezig met het aanschaffen van verschillende onderdelen en gadgets om de auto binnenkort (ja dat roep ik al maanden, maar toch) te gaan repareren cq rijklaar te maken.
Hij loopt verder prima, met 263dkm op de teller en is niet echt rot. Maar ik wil er toch eens goed heen kijken want het lijkt altijd leuker dan dat het werkelijk is. Net als een ijsberg, je ziet maar een klein topje ervan, maar als je bezig bent valt het altijd tegen.
Als eerste tip: pak een spiegeltje en controleer de turbocompressor eens heel goed. Vaak zitten er scheurtjes in. Dan zal ook je uitlaatspruitstuk gescheurd zijn. Meestal gebeurt dat in beide onderdelen ongeveer tegelijkertijd. Het uitlaatspruitstuk kun je door een dekundig bedrijf laten lassen. Dit is niet zomaar een klus want de boel moet opgestookt worden en opgespannen. Voor pakweg ?75 ? ?80 heb je dan weer een goed spruitstuk wat weer best een poos mee kan.
De turbo is een ander verhaal. Vaak hoor ik dat mensen een tweedehands exemplaar zoeken. Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Immers, de lagers in de turbo zijn heel gevoelig en het kan al dat door het liggen een onbalans ontstaat waardoor de turbo na verloop van tijd toch weer stuk gaat. Een revisieturbo is niet goedkoop, ongeveer 500 tot 600 euro, maar gaat wel weer jaren mee bij normaal gebruik. En niet onbelangrijk..je krijgt er garantie op.
Dus hou het in de gaten. En stel vragen, discussi?er lekker mee. Gezellig!! :-)
Maastricht ken ik aardig goed. Ik heb vroeger als taxi chauffeur tussen het vliegveld en Maastricht gereden toen ik nog 'toes' woonde in Spaubeek en later Puth.
Kijk goed hier rond. Gebruik de zoekfunctie want er is al heel wat geschreven rond dit model volvo op het forum. Ik zelf ben nog bezig met het aanschaffen van verschillende onderdelen en gadgets om de auto binnenkort (ja dat roep ik al maanden, maar toch) te gaan repareren cq rijklaar te maken.
Hij loopt verder prima, met 263dkm op de teller en is niet echt rot. Maar ik wil er toch eens goed heen kijken want het lijkt altijd leuker dan dat het werkelijk is. Net als een ijsberg, je ziet maar een klein topje ervan, maar als je bezig bent valt het altijd tegen.
Als eerste tip: pak een spiegeltje en controleer de turbocompressor eens heel goed. Vaak zitten er scheurtjes in. Dan zal ook je uitlaatspruitstuk gescheurd zijn. Meestal gebeurt dat in beide onderdelen ongeveer tegelijkertijd. Het uitlaatspruitstuk kun je door een dekundig bedrijf laten lassen. Dit is niet zomaar een klus want de boel moet opgestookt worden en opgespannen. Voor pakweg ?75 ? ?80 heb je dan weer een goed spruitstuk wat weer best een poos mee kan.
De turbo is een ander verhaal. Vaak hoor ik dat mensen een tweedehands exemplaar zoeken. Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Immers, de lagers in de turbo zijn heel gevoelig en het kan al dat door het liggen een onbalans ontstaat waardoor de turbo na verloop van tijd toch weer stuk gaat. Een revisieturbo is niet goedkoop, ongeveer 500 tot 600 euro, maar gaat wel weer jaren mee bij normaal gebruik. En niet onbelangrijk..je krijgt er garantie op.
Dus hou het in de gaten. En stel vragen, discussi?er lekker mee. Gezellig!! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

