10 September 2005, 12:23
het monteren van de stabilisatoren ging goed, maar er waren een paar dingen die niet volgens plan gingen.
De staafjes die de voorste stabilisator met de wieldraagarmen verbinden zaten heeeel erg vast. een ging wel nadat we de boel in de bankschroef hadden gezet en even wat kruipolie en heel veel kracht zetten. de andere hebben we heet gestoookt, weer kruipolie, wat vaster proberen te draaien, en dat 5 keer herhaald en toen ging ie eindelijk. de schroefdraad is niet echt goed meer maar voorlopig is het wel goed. even een nieuw halen of ff zelf wat maken met een kogelkopje.
verder zaten de bouten van de schokbrekers achter enorm vast en het bleek dat de achteras aan de schokbrekers hing dus moesten we even met een krik de boel ondersteunen en kant voor kant doen.
verder heb ik nog een ander boutjhe kapot gedraaid, ik dacht dat het nog niet vast zat dus ik geef het een slagje en het voelde al niet goed, dus misschien dat iemand anders dat moertje al gemold had. gelukkig was dit boutje door IPD geleverd bij de set dus kon ik het originele volvo boutje + moertje gebruiken.
nog even de foto's..
![[Afbeelding: p9090957k2wh.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/9448/p9090957k2wh.jpg)
even de auto op de brug bij iemand in de straat... luxe!
![[Afbeelding: p9090956k1rh.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/9719/p9090956k1rh.jpg)
de oude en de nieuwe voor stabilisator. echt een enorm verschil...
![[Afbeelding: p9090964k5yj.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/8933/p9090964k5yj.jpg)
beschermingskap nog niet terug gezet, eerst even een paar kilo modder + olie vanaf gehaald...
![[Afbeelding: p9090963k8cn.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/36/p9090963k8cn.jpg)
het kapotte boutje werd snel met passend gereedschap weggehaald....
het weggedrag is stukken beter, maar ik heb nog niet echt goed kunnen testen. even wat leuke weggetjes met haarspeldbochten door het heuvelland, indrukwekkend.... maar het was al erg laat en ik was moe dus ik heb niet echt hard gereden... :wink:
JW
De staafjes die de voorste stabilisator met de wieldraagarmen verbinden zaten heeeel erg vast. een ging wel nadat we de boel in de bankschroef hadden gezet en even wat kruipolie en heel veel kracht zetten. de andere hebben we heet gestoookt, weer kruipolie, wat vaster proberen te draaien, en dat 5 keer herhaald en toen ging ie eindelijk. de schroefdraad is niet echt goed meer maar voorlopig is het wel goed. even een nieuw halen of ff zelf wat maken met een kogelkopje.
verder zaten de bouten van de schokbrekers achter enorm vast en het bleek dat de achteras aan de schokbrekers hing dus moesten we even met een krik de boel ondersteunen en kant voor kant doen.
verder heb ik nog een ander boutjhe kapot gedraaid, ik dacht dat het nog niet vast zat dus ik geef het een slagje en het voelde al niet goed, dus misschien dat iemand anders dat moertje al gemold had. gelukkig was dit boutje door IPD geleverd bij de set dus kon ik het originele volvo boutje + moertje gebruiken.
nog even de foto's..
![[Afbeelding: p9090957k2wh.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/9448/p9090957k2wh.jpg)
even de auto op de brug bij iemand in de straat... luxe!
![[Afbeelding: p9090956k1rh.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/9719/p9090956k1rh.jpg)
de oude en de nieuwe voor stabilisator. echt een enorm verschil...
![[Afbeelding: p9090964k5yj.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/8933/p9090964k5yj.jpg)
beschermingskap nog niet terug gezet, eerst even een paar kilo modder + olie vanaf gehaald...
![[Afbeelding: p9090963k8cn.jpg]](http://img299.imageshack.us/img299/36/p9090963k8cn.jpg)
het kapotte boutje werd snel met passend gereedschap weggehaald....
het weggedrag is stukken beter, maar ik heb nog niet echt goed kunnen testen. even wat leuke weggetjes met haarspeldbochten door het heuvelland, indrukwekkend.... maar het was al erg laat en ik was moe dus ik heb niet echt hard gereden... :wink:
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

