23 December 2006, 22:37
Zo, gisteren de Sedan weggebracht en de Estate meegekregen. (na betaling :wink: )
Aflevering ging op zich wel goed hoewel het wisselen van m'n (Sedan)Turbo velgen incl. vrij nieuwe Continental 205/60R15 banden naar de Estate iets langer duurde dan verwacht. (effe lunchen..... :twisted: )
Op de Estate zaten in eerste instantie Turbo velgen met 195/60R15 banden van het merk CEAT.
Dit ramsjmerk banden maakte veel te veel herrie en velgen incl. banden omruilen van de Sedan naar de Estate was geen probleem, vandaar.
Verder is de accu uit mijn Sedan (was net nieuw en 60 Ampere) gerecycled door hem in mijn "nieuwe" Estate over te zetten.
Daarin zat een oud accu'tje van maar "liefst" 44 Ampere....., en dat in een 2.3 liter motor met airco :!:
Natuurlijk bij thuiskomst met de Estate enige aanmerkingen op de auto.
1. Stuurbekrachtiging werkt niet direct na het starten van de motor, duurt eventjes voor hij werkt.
Was mij bij aflevering niet opgevallen.... :wink:
2. Deurklink van de bestuurdersdeur aan de buitenzijde is toch wel een beetje gammel en houdt het volgens mij niet al te lang meer vol.
3. Rammel is uit de pook, bleek het afdekplaatje met schakelschema te zijn dat rammelde.
4. Stangetje van de knipperlichten werkt naar links niet helemaal jofel.
Bij de inhaalstand naar links (dus stangetje niet door de vergrendeling drukken naar links maar er tegenaan houden) werkt het knipperlicht niet.
Het knipperlicht werkt wel als je het stangetje geheel door de vergrendeling heen drukt.
5. De bestuurders stoel is eigenlijk te ver doorgezakt, voor mijzelf geen probleem maar m'n vriendin zit tegen de naaf van het stuur aan te kijken :wink:
Wordt dus opvullen met nieuw schuim gok ik :?:
6. Dagteller op nul zet knopje werkt niet meer, da's vrij standaard geloof ik bij een 240.
Verder geen problemen, motor draait als een jonge hond en is volgens mij iets pittiger dan de motor uit m'n ex Sedan.
Ik zal aparte draadjes starten per mankementje, is wel zo duidelijk toch :?:
Misschien handiger om in dit draadje dus niet te reageren met evt. tips voor de mankementen :?:
Aflevering ging op zich wel goed hoewel het wisselen van m'n (Sedan)Turbo velgen incl. vrij nieuwe Continental 205/60R15 banden naar de Estate iets langer duurde dan verwacht. (effe lunchen..... :twisted: )
Op de Estate zaten in eerste instantie Turbo velgen met 195/60R15 banden van het merk CEAT.
Dit ramsjmerk banden maakte veel te veel herrie en velgen incl. banden omruilen van de Sedan naar de Estate was geen probleem, vandaar.
Verder is de accu uit mijn Sedan (was net nieuw en 60 Ampere) gerecycled door hem in mijn "nieuwe" Estate over te zetten.
Daarin zat een oud accu'tje van maar "liefst" 44 Ampere....., en dat in een 2.3 liter motor met airco :!:
Natuurlijk bij thuiskomst met de Estate enige aanmerkingen op de auto.
1. Stuurbekrachtiging werkt niet direct na het starten van de motor, duurt eventjes voor hij werkt.
Was mij bij aflevering niet opgevallen.... :wink:
2. Deurklink van de bestuurdersdeur aan de buitenzijde is toch wel een beetje gammel en houdt het volgens mij niet al te lang meer vol.
3. Rammel is uit de pook, bleek het afdekplaatje met schakelschema te zijn dat rammelde.
4. Stangetje van de knipperlichten werkt naar links niet helemaal jofel.
Bij de inhaalstand naar links (dus stangetje niet door de vergrendeling drukken naar links maar er tegenaan houden) werkt het knipperlicht niet.
Het knipperlicht werkt wel als je het stangetje geheel door de vergrendeling heen drukt.
5. De bestuurders stoel is eigenlijk te ver doorgezakt, voor mijzelf geen probleem maar m'n vriendin zit tegen de naaf van het stuur aan te kijken :wink:
Wordt dus opvullen met nieuw schuim gok ik :?:
6. Dagteller op nul zet knopje werkt niet meer, da's vrij standaard geloof ik bij een 240.
Verder geen problemen, motor draait als een jonge hond en is volgens mij iets pittiger dan de motor uit m'n ex Sedan.
Ik zal aparte draadjes starten per mankementje, is wel zo duidelijk toch :?:
Misschien handiger om in dit draadje dus niet te reageren met evt. tips voor de mankementen :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.

