26 December 2006, 03:41
Nu is het laswerk klaar! Het enige wat nog moet gebeuren zijn de kanten in de wielhuizen achter, maar ik weet nog niet hoe breed of smal die worden dus dat doen we later.
In ieder geval wat foto's van vandaag!
Ik heb 2 nieuwe voorvleugels gekocht (ongeveer 70 euro per stuk!) en tot nu toe lijken ze perfekt te passen! Hoe het er zometeen uit ziet als de deuren en lampen er op zitten zien we later wel, maar het ziet er goed uit.
![[Afbeelding: IMG_3049.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3049.JPG)
![[Afbeelding: IMG_3052.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3052.JPG)
Toen we gekeken hadden of ze enigzins pasten ging ik verder met wat schraapwerk..
![[Afbeelding: IMG_3068.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3068.JPG)
En mn vrienden maakten ondertussen het laswerk af.
![[Afbeelding: IMG_3069.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3069.JPG)
![[Afbeelding: IMG_3070.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3070.JPG)
![[Afbeelding: IMG_3075.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3075.JPG)
![[Afbeelding: IMG_3074.JPG]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/20061225/IMG_3074.JPG)
Nu moeten we even transport regelen, en dan komt hij weer naar huis, dan gaan we de boel behandelen. De lasser heeft nog een paar projekten te wachten dus hij wil de turbo zo snel mogelijk uit de garage hebben, en die behandeling kunnen we net zo goed bij mij in de garage doen.
Verder heb ik nu besloten om de motor niet op te boren. De kanten in de cylinders zijn minder dan 0,01 cm en als ze zo weinig gesleten zijn in 23 jaar (dit blok is van 1983) gaat het volgens mij nog wel een tijdje mee. En dat scheelt me mooi weer even 6-700 euro.
Ik heb al wel een boodschappenlijstje voor zo'n 500 euro aan klein grut, al die troep bij elkaar dat tikt best aan. Ik zit er over te denken om voor 2 nieuwe remschijven te kopen, de ene is namelijk helemaal versleten en komt waarschijnlijk niet door de keuring. Ik heb wel een reserve maar die is vrij roestig (heeft 2 jaar buiten in het gras gelegen) en nieuwe schijven kosten maar 35 euro per stuk.
Nou ja, nu zijn jullie weer op de hoogte
In ieder geval wat foto's van vandaag!
Ik heb 2 nieuwe voorvleugels gekocht (ongeveer 70 euro per stuk!) en tot nu toe lijken ze perfekt te passen! Hoe het er zometeen uit ziet als de deuren en lampen er op zitten zien we later wel, maar het ziet er goed uit.
Toen we gekeken hadden of ze enigzins pasten ging ik verder met wat schraapwerk..
En mn vrienden maakten ondertussen het laswerk af.
Nu moeten we even transport regelen, en dan komt hij weer naar huis, dan gaan we de boel behandelen. De lasser heeft nog een paar projekten te wachten dus hij wil de turbo zo snel mogelijk uit de garage hebben, en die behandeling kunnen we net zo goed bij mij in de garage doen.
Verder heb ik nu besloten om de motor niet op te boren. De kanten in de cylinders zijn minder dan 0,01 cm en als ze zo weinig gesleten zijn in 23 jaar (dit blok is van 1983) gaat het volgens mij nog wel een tijdje mee. En dat scheelt me mooi weer even 6-700 euro.
Ik heb al wel een boodschappenlijstje voor zo'n 500 euro aan klein grut, al die troep bij elkaar dat tikt best aan. Ik zit er over te denken om voor 2 nieuwe remschijven te kopen, de ene is namelijk helemaal versleten en komt waarschijnlijk niet door de keuring. Ik heb wel een reserve maar die is vrij roestig (heeft 2 jaar buiten in het gras gelegen) en nieuwe schijven kosten maar 35 euro per stuk.
Nou ja, nu zijn jullie weer op de hoogte
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

