19 September 2005, 14:53
hallo Thuur,
gefeliciteerd met al je Volvo's en uiteraard vooral met je TURBO.
Ik kan je een klein beetje van de geschiedenis van de auto vertellen, want ik heb 'm ooit bekeken (een jaar of 2 geleden??)!!
Hij was toen van een kerel met een eigen bedrijf (geloof hovenier) en was er helemaal gek mee. Helaas kwam ie niet meer door de APK vanwege alle roest en toen heeft ie 'm een jaar ofzo in de schuur gezet om ooit op te (laten) knappen. Intussen reed/rijdt hij zelf in een italiaanse 245 turbo. Hij heeft er vlgs mee redelijk lang in gereden (5 jaar??) en normaal laten onderhouden, er zaten behoorlijk wat rekeningen bij. Idd was de eigenaar daar weer voor een register-lid, ik meen me zelf te herinneren dat hij van de voorzitter van het 240 turbo register was (bestaat niet meer). Ik weet helaas de naam en woonplaats van de eigenaar niet meer waar ik heb gekeken, het was in ieder geval in de buurt van Vinkeveen.
Heb ook nog wat slecht nieuws voor je: het was denk ik de allerrotste bodem die ik onder een 240 turbo heb gezien en de rest was niet heel veel beter..... Voor zover ik me kon herinneren liep ie prima, maar was het spruitstuk inderdaad gescheurd waar Saint je al voor waarschuwde en zit er geen watergekoelde turbo op. Maar ik zou me daar voorlopig geen zorgen over maken: eerst de bodem en carrosserie heel goed bekijken (brug op), want daar kun je je qua werk/tijd/geld goed op verkijken (spreek uit ervaring!). Sorry voor deze laatste noot en laat je enthousiasme er ook vooral niet door verminderen, maar wil je wel even waarschuwen...
gefeliciteerd met al je Volvo's en uiteraard vooral met je TURBO.
Ik kan je een klein beetje van de geschiedenis van de auto vertellen, want ik heb 'm ooit bekeken (een jaar of 2 geleden??)!!
Hij was toen van een kerel met een eigen bedrijf (geloof hovenier) en was er helemaal gek mee. Helaas kwam ie niet meer door de APK vanwege alle roest en toen heeft ie 'm een jaar ofzo in de schuur gezet om ooit op te (laten) knappen. Intussen reed/rijdt hij zelf in een italiaanse 245 turbo. Hij heeft er vlgs mee redelijk lang in gereden (5 jaar??) en normaal laten onderhouden, er zaten behoorlijk wat rekeningen bij. Idd was de eigenaar daar weer voor een register-lid, ik meen me zelf te herinneren dat hij van de voorzitter van het 240 turbo register was (bestaat niet meer). Ik weet helaas de naam en woonplaats van de eigenaar niet meer waar ik heb gekeken, het was in ieder geval in de buurt van Vinkeveen.
Heb ook nog wat slecht nieuws voor je: het was denk ik de allerrotste bodem die ik onder een 240 turbo heb gezien en de rest was niet heel veel beter..... Voor zover ik me kon herinneren liep ie prima, maar was het spruitstuk inderdaad gescheurd waar Saint je al voor waarschuwde en zit er geen watergekoelde turbo op. Maar ik zou me daar voorlopig geen zorgen over maken: eerst de bodem en carrosserie heel goed bekijken (brug op), want daar kun je je qua werk/tijd/geld goed op verkijken (spreek uit ervaring!). Sorry voor deze laatste noot en laat je enthousiasme er ook vooral niet door verminderen, maar wil je wel even waarschuwen...
