10 January 2007, 20:14
Als je aanzienljk sneller op wilt spoelen moet je eens kijken naar een Garrett GT serie, deze zijn kogelgelagerd en hebben veel minder wrijving en dus minder kracht nodig om op te spoelen. Er is wel een nadeeltje...ze zijn aanzienlijk duurder dan een normale turbo. Ik heb voor mijn setup zitten kijken voor een GT25/40 (aka GT2876) en qua prijzen scheelt het enorm met de EU en VS...in Nederland 1200 a 1300 euro....in Amerika heb ik ze gezien voor 950 dollar.
Toch hoor ik wel verschillende verhalen over de GT's van Garrett, de ÃÂÃÂn zegt ze zijn veel duurder in onderhoud en gaan minder lang mee...de ander zegt weer het tegenovergestelde. Het leukste verhaaltje wat ik erover hoor is dat die GT's nog ongeveer een halve minuut doordraaien als je je auto uit zet...en dat hoor je ;D sweet ;D
Zijn hier mensen met ervaring met kogelgelagerde turbo's?
Toch hoor ik wel verschillende verhalen over de GT's van Garrett, de ÃÂÃÂn zegt ze zijn veel duurder in onderhoud en gaan minder lang mee...de ander zegt weer het tegenovergestelde. Het leukste verhaaltje wat ik erover hoor is dat die GT's nog ongeveer een halve minuut doordraaien als je je auto uit zet...en dat hoor je ;D sweet ;D
Zijn hier mensen met ervaring met kogelgelagerde turbo's?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's