22 January 2007, 09:01
Het stukje prv techniek doet het best, bij goed onderhoud.
-elke 10.000m een beurtje met duckhams 10w40 en origineel filter
-na het kleppen stellen , even starten zonder klepdeksels om te kijken of er geen oliekanaal verstopt zit.
-en pas gaan trappen als de olie op temperatuur is
Gti's, v-tec's en andere snelle hippe voorwiel aangedreven karretjes hebben het wel moeilijk als ze naast me staan.
Ik vind zelf de 264 met z'n hoge neus wel heel wat exclusiever dan een 4 cilindertje(kijk maar eens naar het productie aantal).
Heb nl zelf ook een 240 gehad, maar die 2 extra cilinders geven hem net die paar pk's meer dat je lekker van de plek komt. Niet dat het behelpen was met zo'n 2.3 maar door het extra vermogen, het fantastische geluid en lekkere koppel heb ik toch voor de prv gekozen.
Ik moet wel zeggen dat de 2e generatie prv blokken een stuk beter is, daarom heb ik bij de GL de B27E met BW-55, vervangen door een B28E met AW-71L.
De 77'er heeft nog een B27A, en die begint slijtage te vertonen op de nokkenassen, maar dat komt volgens mij gewoon door slecht onderhoud van de vorige eigenaar.
Mijn nieuwste aanwinst heeft gelukkig weer een AW-71 eronder zitten. Ik kan echt iedereen met een 3 traps automaat aanraden, om deze ombouw te doen.
Vandaag maar eens een nieuw eind dempertje eronder zetten, en dan volgende week misschien apk.
Ik houd jullie op de hoogte.
Joost
p.s. Funs, hoe gaat het met MS op de 264. Mijn 82'r heeft nog geen lpg, en ik heb misschien wel interresse in ms.
-elke 10.000m een beurtje met duckhams 10w40 en origineel filter
-na het kleppen stellen , even starten zonder klepdeksels om te kijken of er geen oliekanaal verstopt zit.
-en pas gaan trappen als de olie op temperatuur is
Gti's, v-tec's en andere snelle hippe voorwiel aangedreven karretjes hebben het wel moeilijk als ze naast me staan.
Ik vind zelf de 264 met z'n hoge neus wel heel wat exclusiever dan een 4 cilindertje(kijk maar eens naar het productie aantal).
Heb nl zelf ook een 240 gehad, maar die 2 extra cilinders geven hem net die paar pk's meer dat je lekker van de plek komt. Niet dat het behelpen was met zo'n 2.3 maar door het extra vermogen, het fantastische geluid en lekkere koppel heb ik toch voor de prv gekozen.
Ik moet wel zeggen dat de 2e generatie prv blokken een stuk beter is, daarom heb ik bij de GL de B27E met BW-55, vervangen door een B28E met AW-71L.
De 77'er heeft nog een B27A, en die begint slijtage te vertonen op de nokkenassen, maar dat komt volgens mij gewoon door slecht onderhoud van de vorige eigenaar.
Mijn nieuwste aanwinst heeft gelukkig weer een AW-71 eronder zitten. Ik kan echt iedereen met een 3 traps automaat aanraden, om deze ombouw te doen.
Vandaag maar eens een nieuw eind dempertje eronder zetten, en dan volgende week misschien apk.
Ik houd jullie op de hoogte.
Joost
p.s. Funs, hoe gaat het met MS op de 264. Mijn 82'r heeft nog geen lpg, en ik heb misschien wel interresse in ms.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst

