24 January 2007, 00:54
Jelmar schreef:Ik zat ook eerst te denken aan die FRPE ofzoietschips.
(tenminste, ik denk dat je die bedoelt)
maar de prijs in verhouding met een megasquirt.. is een ms toch wel interessanter...
Wat betreft de injectoren; iedereen heeft het altijd maar over de 'browntops' van de 2.3 ford motoren maar volgens mij moet 'blauwe R injectoren' van bv. een S60 T5 ?
En aangezien veel FWD volvo mensen die tunen die injectoren bij een upgrade vervangen, moetn die wle te scoren zijn ?
ze flowen volgens mij 391cc als ik het goed onthouden heb.
Die chippen bedoel ik idd, maar ze zijn 200 euro. Megasquirt zal toch wel flink duurder zijn (de totaaloplossing dan welteverstaan). tot 300PK doen die chippies het prima. Iemand heeft er zelfs 320 Wiel-PK's mee bereikt.
Alhoewel, ik zeg wel 200 euro, maar ik moet ook nog ergens een andere EZK vandaan toveren (lees: kopen)
MS is natuurlijk veel uitdagender (en flexibeler). Maar ook complexer. Hoe dan ook zal het liggen aan mijn "einddoel", dat nog niet vaststaat.
Als ik overstap dat zou ik de gechipte ECU & EZK wel kunnen verkopen denk ik.
Alle (naar mijn weten) FWD volvo injectoren zijn high-impedance, de B230FK injectoren low. Anders zou ik in de 940 exact dezelfde injectoren hebben gestopt als in de V40. 441cc/min Bosch gevallen, tegen de $160 op ebay.
Minder dan 441cc/min wil ik ook zeker niet hebben. 300PK is het minimum dat ik wil bereiken, net als in de V40, en in de V40 draaien die 441cc/min gevallen op 98%DC bij WOT, dus voor minder doe ik het niet
Greetzz,
Janis


chips.