2 February 2007, 07:41
Funsdaf schreef:Hmm, ik moet ook nog altijd andere speakers voor in de voorportieren hebben. Maar eens kijken voor zo'n zetje dan.
Bij mijn sedan zaten achter helemaal geen speakers, ze hadden wel ronde gaten in de hoedenplak gemaakt.
Maar aangezien daar bij mij ook de gastank onder ligt kon ik daar geen inbouwspeakers plaatsen.
Ik heb er nu 2 rechthoekige opbouwluidsprekers staan, deze hingen ooit aan de zijkant van een TV van een oom van me.
De TV is kapot gegaan, de speakers doen het nog prima.
Het geluid is best redelijk, maar ik zit nog steeds naar een goede oplossing te kijken om een setje ovale speakers netjes op de hoedenplank in te kunnen bouwen.
Zo'n kleine ronde vindt ik voor achter wat te klein.
Dat 10cm speakers weinig lage tonen hebben is mij min of meer bekend. Op internet vond ik bij http://www.pimtensen.nl echter een leuke Blaupunkt actieve subwoofer. Afhankelijk van het geluid wat ik straks heb ga ik kijken voor zo'n subwoofer. De blaupunkt subwoofer is slechts 71mm hoog, dus die past gewoon onder de voorstoel. Voordeel is dat die blaupunkt een ingebouwde versterker heeft, dus je hoeft alleen die subwoofer te plaatsen en de kabels voor + en - en het audiosignaal aan te sluiten.