24 February 2007, 14:59
Vanmorgen wilde ik dus beginnen. Ik had van te voren de accu een nachtje onder stroom gezet. Begonnen met het meten van de spanning op de accu. Daarna wilde even starten of de laad spanning te meten. Wat schetst mijn verbazing. Alles doet het!!! :
Metertjes, lampjes, teller. Als de motor liep dan een hogere spanning dan de motor uit. Dus dacht ik probleem verholpen. ;D Dacht aan kapotte accu.
Na een ochtendje rijden. Klok doet weer niets meer. Spanning op de accu lager als de auto loopt dus laadt niet bij. Accu door alten meten, nieuwe er in. Nog steeds geen werkende klok. Met nieuwe accu ook een lagere spanning meetbaar op moment dat de motor loopt dan stil staat.?????????????? :'(Laadt dus toch niet goed bij op moment dat de klok niets doet. de anwb zei dat de dynamo wel goed laad spanning gaf (14 V)
Ik weet het ff niet meer. Weet toevllig iemand hoeveel kilometer ik ongeveer kan rijden met een nieuwe accu als deze niet goed wordt bijgeladen? Want dan kan ik misschien gewoon mee anar mijn werk en ben ik ff uit de brand als ik hem thuis steeds onder stroom zet. Garage heeft pas over twee weken tijd.
Metertjes, lampjes, teller. Als de motor liep dan een hogere spanning dan de motor uit. Dus dacht ik probleem verholpen. ;D Dacht aan kapotte accu. Na een ochtendje rijden. Klok doet weer niets meer. Spanning op de accu lager als de auto loopt dus laadt niet bij. Accu door alten meten, nieuwe er in. Nog steeds geen werkende klok. Met nieuwe accu ook een lagere spanning meetbaar op moment dat de motor loopt dan stil staat.?????????????? :'(Laadt dus toch niet goed bij op moment dat de klok niets doet. de anwb zei dat de dynamo wel goed laad spanning gaf (14 V)
Ik weet het ff niet meer. Weet toevllig iemand hoeveel kilometer ik ongeveer kan rijden met een nieuwe accu als deze niet goed wordt bijgeladen? Want dan kan ik misschien gewoon mee anar mijn werk en ben ik ff uit de brand als ik hem thuis steeds onder stroom zet. Garage heeft pas over twee weken tijd.

onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station