4 March 2007, 20:16
240diesel schreef:jw, ik denk dat daar ,net als bij ABS, een blokvormig signaal vanaf komt.
zo uit mijn hoofd is het aantal pulsen per wielomwenteling heel laag, zo in de buurt van de 15-25 pulsen/omw.
Stel dat je een uitwendige pulsring zou fabriceren zou 1 tandje verschil al 4% verschil geven bij 25 tanden totaal.
Dit is veel te grof om er mee te ijken,ik zou dan eerder aan stappen van 0,5 - 1 % denken.
Ja ik weet dat een tand weglaten oid veel te veel effect heeft. Je moet om de zoveel impulsen een puls weglaten, niet via de pulsring maar via een of ander electronisch teller dingetje. Stel je voor dat de teller 10% te veel aangeeft (zoals bij mij bijna het geval is d8 ik), om de 10 pulsen een puls weglaten. de hoeveelheid pulsen van de pulsring maken dan niet zoveel uit. ik kan het niet echt goed uitleggen..
Bij de 240 zonder abs zijn het idd erg weinig pulsen, iets van 15 per omwenteling ja.
@ criminiels: very nice!
Moet je eens kijken of je niet het signaal van de injectoren kunt gebruiken om zo een econometer/verbruiksmeter te maken. Het signaal dat naar de injectoren gaat is rechtevenredig met de hoeveelheid geinjecteerde benzine (verschil druk over injector constant door de drukregelaar). Even kijken hoeveel je injectoren geven bij 2.5 bar, daarmee de computer laten berekenen hoeveel brandstof, en dan samen met de gereden afstand kun je een real-time verbruik te zien krijgen. wil ik ook gaan maken...
De nieuwere injectiecomputers (LH 2.4.4 d8 ik) hebben zelfs een speciale uitgang voor de injectorpulsbreedte meting, voor de officiele volvo econometer.....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni