12 March 2007, 12:06
Hallo
Gister even met mijn broer gebabbeld en gevraagd of die tijd had,...ja nou voorruit 2 uurtjes moet lukken. Wij naar de stalling van de 264GL met een koffer vol gereedschap en een leeg appelmoes potje. Daar aangekomen het beestje uit haar vak gerold naar de overhead deur. Meeste licht aldaar. Kap open en even achter de oren krabben.
Broer even uitgelegd hoe het behoord te werken en toen begonnen.
Vonken,..bougie eruit aarde en rond laten draaien,.. cillinder 3 vonken als een gek,...cillinder 2 vonken als een gek. alles weer terug geplaatst.
Het gekke is,..de eerste 7 seconde loopt hij ook als vanouds,..daarna beginnen de problemen. Samen overeen gekomen dat hij die 7 seconde zo mooi loopt dat het daar niet aan ligt.
Vervolgens het brandstof systeem. Ik starten,..broer hand op de pomp,...draait als een gek! Vervolgens leiding bij filter op schudboord los,..benzine spuiten als een gek,..so far so good.
Injector cillinder 3 in een potje,...starten,...hmmm, niets!
Injector terug geplaatst en vervolgens de aansluiting op de injector wat los gedraaid. Daar wel benzine,..raar!
Ik weet niet of jullie bekend is hoe een injector er van de onderkant uit ziet,..ik heb echter met een klein schroevendraaiertje dus het klepje open gepeuterd,..JAAAA hij doet het!!!
Het heeft dus inderdaad te lang geduurd voordat de injectors weer terug geplaatst werden. In de drie maandjes zijn de klepjes wat vast geroest,..de brandstof druk was te weinig om ze open te krijgen.
Alle 6 de injectoren eruit gehaald en alle klepjes even open getrokken,.. 1 injector was dusdanig vast geroest dat twee schroevendraaiers en professioneel prutsen vereist was.
Nadat alle injectors "los" gemaakt waren, deze terug geplaatst en jawel,...starten en lopen,... zoals ik van haar gewend ben!!!!
:
;D
;D :o JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben een BLIJ mens!!!
Bedankt voor al uw hulp!!
Ik houd u op de hoogte!!!
Gister even met mijn broer gebabbeld en gevraagd of die tijd had,...ja nou voorruit 2 uurtjes moet lukken. Wij naar de stalling van de 264GL met een koffer vol gereedschap en een leeg appelmoes potje. Daar aangekomen het beestje uit haar vak gerold naar de overhead deur. Meeste licht aldaar. Kap open en even achter de oren krabben.
Broer even uitgelegd hoe het behoord te werken en toen begonnen.
Vonken,..bougie eruit aarde en rond laten draaien,.. cillinder 3 vonken als een gek,...cillinder 2 vonken als een gek. alles weer terug geplaatst.
Het gekke is,..de eerste 7 seconde loopt hij ook als vanouds,..daarna beginnen de problemen. Samen overeen gekomen dat hij die 7 seconde zo mooi loopt dat het daar niet aan ligt.
Vervolgens het brandstof systeem. Ik starten,..broer hand op de pomp,...draait als een gek! Vervolgens leiding bij filter op schudboord los,..benzine spuiten als een gek,..so far so good.
Injector cillinder 3 in een potje,...starten,...hmmm, niets!
Injector terug geplaatst en vervolgens de aansluiting op de injector wat los gedraaid. Daar wel benzine,..raar!
Ik weet niet of jullie bekend is hoe een injector er van de onderkant uit ziet,..ik heb echter met een klein schroevendraaiertje dus het klepje open gepeuterd,..JAAAA hij doet het!!!
Het heeft dus inderdaad te lang geduurd voordat de injectors weer terug geplaatst werden. In de drie maandjes zijn de klepjes wat vast geroest,..de brandstof druk was te weinig om ze open te krijgen.
Alle 6 de injectoren eruit gehaald en alle klepjes even open getrokken,.. 1 injector was dusdanig vast geroest dat twee schroevendraaiers en professioneel prutsen vereist was.
Nadat alle injectors "los" gemaakt waren, deze terug geplaatst en jawel,...starten en lopen,... zoals ik van haar gewend ben!!!!
:



Ik ben een BLIJ mens!!!
Bedankt voor al uw hulp!!
Ik houd u op de hoogte!!!
264 RULES!!!!